شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهدای عملیات کربلای6

تاریخ عملیات: 23 دی ماه 1365

منطقه عملیات: نفت شهر

سازمان عمل کننده : ارتش

عملیات کربلا‌ی 6

رمز: یا زهرا(س)

زمان: 23 تا 24 /10 /1365

نوع عملیات: گسترده‌

فرماندهی: ارتش‌

سازمان رزم : ارتش‌

نفت شهر تنها شهری است که تا پایان جنگ در اشغال عراق باقی ماند. موقعیت خاص جغرافیایی و نداشتن جاده‌های مواصلاتی، این جبهه را فاقد ارزش تاکتیکی کرده بود. لذا یک منطقه پدافندی آرام محسوب می‌شد. با وجود این، در چهارچوب استراتژی عملیات سرنوشت‌ساز  در جبهه جنوبی و اجرای عملیات پشتیبانی در منطقه غرب با هدف کاستن از تمرکز دشمن در جنوب و تجزیه قوای ارتش عراق، عملیات کربلای‌6 طراحی شد.

نیروی زمینی ارتش که از زمان عملیات مسلم‌ابن‌عقیل در منطقه سومار مستقر بود، با انتخاب منطقه نفت‌شهر آماده عملیات شد. بر اساس طرح مانور، زمان آغاز عملیات 48‌ساعت پس از شروع عملیات کربلا‌ی 4 تعیین شده بود. اما توقف عملیات کربلای‌4 زمان عملیات نفت شهر را به تعویق انداخت. در پی آن مقرر شد، این عملیات سه روز پس از آغاز عملیات کربلا‌ی 5، شروع شود. عملیات کربلا‌ی 6 سرانجام شش روز پس از آغاز عملیات کربلا‌ی 5، شروع شد، امّا موفقیتی حاصل نشد و نفت‌شهر همچنان در اشغال باقی ماند.

منبع:اطلس راهنما-7 کرمانشاه در جنگ

عملیات کربلای6

۱۶بازدید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات