شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهیدمهدی زاده ساروخیل-خانعلی

شهید خانعلی مهدی زاده ساروخیل

نام پدر: عبدالمناف

نام مادر:فاطمه

تاریخ تولد: 10-12-1340 شمسی

محل تولد: آذربایجان شرقی - بستان آباد

شغل:کاشیکار

سن:21سال

سرباز ارتش

تک تیرانداز

تاریخ شهادت : 28-12-1361 شمسی

محل شهادت :شلمچه

گلزار شهدا: امامزاده محمد 

البرز - کرج


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، شهید خانعلی مهدیزاده که یکی از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس می باشد، کبوتر سپید بالی است که به ندای تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفت و با ترک خانه و آشیانه، روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در پیکار با ایادی رژیم بعثی عراق، جان به جان آفرین تسلیم کرد و شربت شیرین شهادت را به امید دیدار سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) نوشید.
 
این شهید گرانقدر در سال 1340 در روستای ساروخلیل (از توابع شهرستان بستان آباد) در خانواده ای ولایتمدار، متدین و کشاورز دیده به جهان گشود و با قدم گذاشتن به دنیای خاکی، برای خانواده اش خیر و برکت را به همراه آورد. 3 سال پس از ولادت شهید خانعلی، اعضای خانواده اش از روستای ساروخلیل به مرکز استان آذربایجان شرقی (تبریز) کوچ کردند و در این شهر زیبا مسیر جدیدی را برای گذران زندگی در پیش گرفتند.
 
مرحوم حاج عبدالمناف مهدیزاده پدر و مرحومه حاجیه خانم فاطمه نامور مادر این شهید بزرگوار هستند که حاصل این زندگی موفق 8 پسر با نام های خانعلی، حمزه، سلطان، علی، حکمعلی، رضا، اکبر و اصغر و یک دختر می باشد.
 
روزگار این خانواده ولایتمدار و محبوب در شهر تبریز ادامه داشت تا اینکه تجاوز رژیم بعثی عراق به میهن اسلامی آغاز شد و کشورمان آماج حملات هوایی و زمینی صدام جنایتکار و حامیان غربی اش قرار گرفت. انتشار خبر تجاوزگری عراقی ها از رسانه ها و به دنبال آن دعوت تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی از آحاد ملت برای حضور در جبهه ها و صیانت از خاک پاک وطن، تعدادی از جوانان غیرتمند خانواده مهدیزاده روانه سنگرهای دفاع از انقلاب شدند و خدمات ارزشمندی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارایه کردند.
 
شهید خانعلی مهدیزاده در روزهای مبارزه ملت با رژیم ستمشاهی نیز حضور فعالی در راهپیمایی ها داشت و اعلامیه های امام خمینی (ره) و بیانیه های انقلابی را به دست دوستداران ایشان می رسانید.
 
این شهید بزرگوار دوران آموزشی خود را در سال 1360 در پادگان بلال حبشی (واقع در جاده تهران – کرج) با موفقیت پشت سر گذاشت و پس از آن در همان پادگان ماندگار شد. با اینکه اصرارهای وی برای حضور در جبهه ها تا آن مقطع زمانی راه به جایی نبرده بود اما سرانجام پس از اصرارهای فراوان و ابراز علاقه برای اعزام به خط مقدم جنگ، در سال 1361 به آرزوی دیرینه اش دست یافت و همراه با سایر رزمندگان اسلام به سرزمین دفاع مقدس علیه متجاوزین و دشمنان انقلاب اسلامی قدم گذاشت.
 
آنطور که در اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز درباره این شهید بزرگوار روایت شده، در منطقه عملیاتی شلمچه و در حین ساخت حمام صحرایی برای استفاده همرزمان خویش در اثر اصابت موشک هلی کوپتر جان به جان آفرین تسلیم کرد و پس از نوشیدن جام شیرین شهادت، به دیدار پروردگار خویش شتافت؛ سلام بر روزی که دیده به جهان گشود، سلام بر روزی که به درجع رفیع شهادت نایل گردید و سلام بر روزی که دوباره برانگیخته خواهد شد...
 
پس از اعلام خبر شهادت خانعلی به اعضای خانواده اش، مادر مکرمه و مومنه وی تا ماه ها بیمار بود و به دلیل علاقه بسیار زیاد به فرزند دلبند خویش، تاب دوری این اولاد شیرین تر از جان را نداشت تا اینکه با صبحت های همسرش مرحوم حاجی عبدالمناف و گوشزد این نکته که پسرشان در راه دفاع از آرمان های شهداء و امام شهداء به این مقام والا دست یافته است، بر مشکلات روحی خویش غلبه کرد و پس از آن هر زمان صحبت از شهادت خانعلی مطرح می شد، تاکید می کرد که فرزندش را به خمینی کبیر (ره) و امام خامنه ای (مد ظله العالی) هدیه کرده و جز لبخند رضایت چیزی دیگری برای گفتن ندارد...
 
ایمان، نجابت، پاکی، عفاف و حجاب، صبوری و ایستادگی، شجاعت و شهامت از ویژگی های بارز اخلاقی مرحومه شادروان حاجیه خانم فاطمه نامور است که در کنار همسر بزرگوار و ولایتمدار خویش حاج عبدالمناف مهدیزاده چنین فرزندانی را در دامان خویش پرورش دادند که با حضور در جبهه های دفاع مقدس، امنیت و آسایش دیگران را بر رفاه و آرامش خود مقدم یافتند و در مصاف با ایادی رژیم بعثی عراق به خیل کاروان شهدای کربلا پیوستند.
 
این بانوی نستوه و مجاهد پس از عمری طولانی و بابرکت و به دنبال تحمل یکدوره کوتاه بیماری، عصر شنبه هفته جاری در یکی از بیمارستانهای شهر کرج دار فانی را وداع گفت و ظهر روز گذشته با بدرقه باشکوه اقشار مختلف مردم بویژه ساروخلیلی های مقیم البرز در منزلگاه ابدی خویش آرام گرفت و با فاصله ای اندک از مزار فرزند شهیدش، در قطعه والدین شهداء در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) حصارک به خاک سپرده شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات