شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید آقاجانی-محمدحسین

شهید محمدحسین آقاجانی

نام پدر: همت علی

تاریخ تولد: 4-5-1346 شمسی

محل تولد: البرز - کرج

تاریخ شهادت : 1361/7/10 شمسی

محل شهادت : سومار

عملیات مسلم ابن عقیل

گلزار شهدا: آیگان و کلوان 

البرز - کرج


بسمه تعالی

به نام خداوند بخشنده مهربان  و امام درهم کوبنده ی کاخ ستمگران.

پدر عزیز و مادر مهربانم! اولاً سلام و درود فراوان به شما می رسانم و همچنین برادر عزیزم محسن جان! دعای زیادی می رسانم. امیدوارم که این سلام و دعای گرم من که از فرسنگ ها راه دور از صمیم قلبم سرچشمه می گیرد مورد پسند شما واقع گردد و سلامتی و تندرستی شماها و برادران رزمنده ام از ایزد بی همتا خواهان و خواستارم و همیشه به دعاگویی شما مشغول می باشم و جای هیچگونه نگرانی نیست، به جز اینکه صدام یزید و دار و دسته اش هر چه زودتر به درک واصل شوند. 

پدر عزیزم و مادر گرامی ام! در این دَم، فرصتی پیش آمد که می خواهم به این انقلاب و مکتب خود خدمت کنم، من تنها در این راه نرفته ام بلکه امثال من زیاد و زیاد است هدفی که من دارم این است اول الله و دوم خدمتی کرده باشم به انقلاب و ملّت غیور و شهید پرور ایران. من تنها متعلّق به پدر و مادرم نیستم بلکه به تمام پا برهنه ها تعلّق دارم. 

برادران عزیزم حسن جان و محسن جان! شما در هر جا که هستید می توانید به این انقلاب اسلامی خدمت کنید یکی آن که درستان را خوب بخوانید و دیگر اینکه نگذارید این منافقین بی دین و بی ایمان به این انقلاب لطمه بزنند و این منافقین گمراه و کور دل از بنی صدرها و و رجوی ها هستند شما پشت جبهه را حفظ کنید و مشت ها را کوبنده کنید که این منافقین هیچ غلطی نمی توانند بکنند. امیدوارم ادامه دهنده ی راه شهیدان باشید. 

پدر عزیز و مادر مهربانم! از شما خواهش می کنم که دعا کنید تا من به سعادت برسم. سعادت من همان شهادت در راه خداست و اگر در جبهه شهید شدم، شهادت افتخار من است. به هیچ عنوان برای من گریه نکنید و پیراهن سیاه هم نپوشید. از قول من سلام به دوستان و فامیل های عزیزمان برسانید. در لحظه ی آخر پدر مرا ببخش، مادر مرا ببخش، برادرانم مرا ببخشید. خدا یار و نگهدار شما. به امید پیروزی حق علیه باطل. والسّلام.

پیام شاخص شهید بزرگوار بر اساس متن وصیّت نامه و مطابقت با آیات و روایات

 

تجـارت

 

پیام شهید:  هدفی که من دارم این است اول الله و دوم خدمتی کرده باشم به انقلاب و ملّت غیور وشهید پرور ایران.

 

شاهد قرآنی: تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (صف/11)

[در آیه ی قبل صحبت از تجارتی سودمند است، تجارتی که به درد آخرت می خورد، و در این آیه آمده است که : آن تجارت کدام است و چگونه است؟] از روى دل به خدا و فرستاده ی او ایمان آورید، و به دارائیها و جانهاتان در راه (یارى دین) خدا (با دشمنان) جهاد و پیکار کنید که آن ایمان آوردن به خدا و رسول و جهاد براى شما بهتر (از تجارت دیگر) است، اگر شما بدانید (که عاقل و خردمند آنچه را که خیر و نیکو است براى خود می گزیند).

 

شاهد حدیثی: اللَّهُمَّ وَ أَصْحَابُ مُحَمَّدٍ[ص] خَاصَّةً الَّذِینَ أَحْسَنُوا الصَّحَابَةَ وَ الَّذِینَ أَبْلَوُا الْبَلَاءَ الْحَسَنَ فِی نَصْرِهِ، وَ کَانَفُوهُ، وَ أَسْرَعُوا إِلَى وِفَادَتِهِ، وَ سَابَقُوا إِلَى دَعْوَتِهِ، ... وَ فَارَقُوا الْأَزْوَاجَ وَ الْأَوْلَادَ فِی إِظْهَارِ کَلِمَتِهِ، وَ قَاتَلُوا الْآبَاءَ وَ الْأَبْنَاءَ فِی تَثْبِیتِ نُبُوَّتِهِ، ... وَ مَنْ کَانُوا مُنْطَوِینَ عَلَى مَحَبَّتِهِ یَرْجُونَ تِجارَةً لَنْ تَبُورَ فِی مَوَدَّتِهِ. ... فَلَا تَنْسَ لَهُمُ اللَّهُمَّ مَا تَرَکُوا لَکَ وَ فِیکَ. (صحیفه سجّادیه، دعای چهارم، بند 3 تا 8).

بار خدایا و به خصوص اصحاب و یاران محمّد (ص) آنانکه همراه بودن (با آن حضرت) را نیکو بپایان بردند، و آنانکه براى یارى او در جنگ شجاعت و دلاورى برجسته‏اى آشکار ساختند، و او را یارى کردند، و بایمان آوردن باو شتافتند، و به (پذیرفتن) دعوتش (از دیگران) پیشى گرفتند، ... و در راه آشکار ساختن دعوت او (براه حقّ) از زنان و فرزندان دورى نمودند، و در استوار کردن دین او و پیامبرى او با پدران و فرزندان (خودشان) جنگیدند، ... و آنانکه محبّت و دوستى آن بزرگوار را در دل داشتند، و در دوستیش تجارت و بازرگانى (سعادت و نیکبختى) را آرزو داشتند که هرگز کسادى در آن راه نمى‏یابد، ... پس خدایا آنچه را که براى تو و در راه تو از دست داده‏اند براى ایشان فراموش مکن و جزاء و پاداش بسیار به آنان عطا فرما.


شهید بزرگوار! آیا دانستی که کدام تجارت و بازرگانى برای آخرت سودمندتر است؟ کدام تجارت و معامله با خدا از عذاب و شکنجه ی دردناک آخرت نجات و رهائیتان می دهد همان طور که تجارت در دنیا آدمی را از آزار فقر و تنگدستى نجات می دهد؟ محمّد حسین جان! تو با سنّ کمت تاجر نبودی امّا به راستی تجارتی کردی که هرگز ورشکستگی و کسادی نداشت؛ چنانکه خداوند متعال می‌فرماید : یَرْجُونَ تِجارَةً لَنْ تَبُورَ؛ آنها امید به تجارتى بسته‏اند که هرگز زوال نمى‏پذیرد.

(تجارتی با نام تجاری دوستی با خدا و رسول خدا و خدمت به مردم در راه ایشان)

 




شهید بزرگوار! آیا دانستی که کدام تجارت و بازرگانى برای آخرت سودمندتر است؟ کدام تجارت و معامله ی با خدا از عذاب و شکنجه ی دردناک آخرت نجات و رهائیتان می دهد همان طور که تجارت در دنیا آدمی را از آزار فقر و تنگدستى نجات می دهد؟ محمّد حسین جان! تو با سنّ کمت تاجر نبودی امّا به راستی تجارتی کردی که هرگز ورشکستگی و کسادی نداشت؛ چنانکه خداوند متعال می‌فرماید : یَرْجُونَ تِجارَةً لَنْ تَبُورَ؛ آنها امید به تجارتى بسته‏اند که هرگز زوال نمى‏پذیرد.

(تجارتی با نام تجاری دوستی با خدا و رسول خدا و خدمت به مردم در راه ایشان)

https://s31.picofile.com/file/8470093826/%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%AA_%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D8%A2%D9%82%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C_1_.jpg


https://s31.picofile.com/file/8470093842/%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%AA_%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D8%A2%D9%82%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C_2_.jpg



https://s31.picofile.com/file/8470093868/%D8%A2%D9%82%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_4_.jpg




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات