شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید ارغوان-جمال

شهید جمال ارغوانی

نام پدر: علی

تاریخ تولد: 20-11-1342 شمسی

محل تولد: البرز - کرج

تاریخ شهادت : 29-1-1362 شمسی

محل شهادت : موسیان 

گلزار شهدا: امامزاده محمد

البرز - کرج

گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهید جمال ارغوان در سال 1341 در کرج و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. او پس از طی دوران کودکی در آغوش گرم و پر مهر خانواده رشد کرد. در حین تحصیل وقتی که دوازده سال بیشتر نداشت، پدرش را از دست داد؛ به همین دلیل ترک تحصیل کرد و به کار مشغول شد تا با این کار بتواند گوشه‌ای از زحمت‌های بی‌دریغ مادر را که تنها یار و غمخوارش بود جبران نماید.


شهید ارغوان از نظر اخلاقی الگویی برای دیگر اعضای خانواده بود؛ به طوری که همه او را دوست داشتند و تحسین می‌کردند.

شهید در ورزش و رشته کشتی و فوتبال فعالیت داشت و از آمادگی بدنی غافل نبود. او در زمان اوج گیری انقلاب در اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت فعال داشت و با شرکت در راهپیمایی‌ها در جهت پیروزی انقلاب گام بر می‌داشت. با شروع جنگ تحمیلی نیز از هیچ فعالیتی دریغ نکرد و با بر تن کردن لباس‌ شریف سربازی عازم جبهه‌های جنگ حق علیه باطل گردید و سرانجام در تاریخ بیست و نهم فروردین ماه 1362 در موسیان عراق مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

فرازهایی از وصیت نامه شهید ارغوان

مادرم مرا حلال کن. تو بسیار برایم زحمت کشیدی و من نتوانستم پاسخگوی زحمات تو باشم مواظب خواهر و برادرانم باش و آنها را با دین مبین اسلام کاملاً آشنا کن. برایم دعا کن در جبهه شهید بشوم ولی اسیر عراقی‌ها نشوم. همیشه امام را دعا کنید و از او پیروی نمایید. ما همه باید از مردمی که زندگی معنوی برتری دارند درس بگیریم. چرا که این دنیا فانی و زودگذر است. تمام این زرق و برق‌ها به لحظه‌ای نابود می‌شوند و جز یک روح سالم و متعالی هیچ نمی‌ماند.

شهید ارغوان آخرین باری که به مرخصی آمده بود، خیلی ناراحت بود. وقتی علت ناراحتی را از او جویا شدند، گفت: دو تن از بهترین دوستان و همسنگرانم به شهادت رسیدند و مرا تنها گذاشتند، آیا این سعادت نصیب من نیز می‌شود. 

منبع: نوید شاهد



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات