شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید اینانلو-سیدمحمد
شهید سیدمحمد اینانلو
نام پدر: شیرین آقا
تاریخ تولد: 20-3-1343 شمسی
محل تولد: البرز -کرج
تاریخ شهادت : 11-12-1362 شمسی
محل شهادت : طلائیه
عملیات :خیبر
گلزار شهدا: بی بی سکینه 
تهران - شهریار - صفادشت
پدر ایشان سیدعلی و برادر ایشان سیدمحمود هم به فیض شهادت نائل آمده اند


به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق:
 شهید سید محمد اینانلو دوران کودکی را کانون گرم و پر مهر خانواده اش سپری نمود . برای فراگیری علم به دبستان راه یافت . تحصیلاتش را با موفقیت پشت سر نهاد و موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید . پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی سال 59 به عنوان پاسدار به جبهه اعزام شد . سال 61 ایشان فرمانده گردان در تیپ 27 محمد رسول الله گشت ، فرمانده جوان که 19-18 سال سن داشت و بین رزمندگان از پیشکسوتان به شمار می آمد ، ایشان در عملیات های والفجر مقدماتی – مسلم بن عقیل – فتح المبین رمضان – بیت المقدس شرکت داشت . در سال 1362، سید محمد به عنوان معاون تیپ حبیب بن مظاهر طرح لبیک انتخاب می شود . در همین دوران با همسری متدین و مهربان تشکیل زندگی داد . از همرزمان این شهید بزرگوار ، شهید همت ، شهید عباس کریمی ، شهید کلهر ، آقای محمد شیخی و سید رضی می توان نام برد در طول 3-4 سالی که در منطقه حضور داشت بار ها مجروح گردید . سر انجام در تاریخ 11/12/1362 سید محمد در عملیات خیبر در منطقه طلائیه مجروح می گردد و در حین انتقال وی به پشت خط ، خمپاره ای به خودروی انتقال دهنده اصابت کرده و سید محمد سبکبال روح ملکوتی اش با تحفه ی شهادت به سوی جایگاه ابدیش به پرواز در آمد
 او برادری داشت پنج سال کوچک‌تر، به نام «محمود» که با اصرار پافشاری فراوان توانست در سن 15 ساله‌گی راه خود را به میادین نبرد باز کند. «محمود» به تاریخ 13 آبان 1362 شمسی در «عملیات والفجر4» خلعت شهادت پوشید و پیکر مطهرش نیز در میدان نبرد باقی ماند.
چهار ماه بعد، «سید محمد» در «عملیات خیبر» به برادر کوچکترش پیوست.
 (12 اسفند) پس از خالی شدن جای این دو پسر در جبهه‌ها، پدرشان «سید علی» که از فعالینِ پشتیبانی جبهه و جنگ در «شهریار» بود، از تکاپو نیفتاد و سرانجام در 25 مهر ماه 1365 شمسی، با آتش دشمن بعثی، بال در بال ملائک گشود.
پیکرِ پاک «سید علی اینانلو» در کنار مزارِ پسر ارشدش در آستانه ی مقدس امام زاده «بی‌بی سکینه(علیها سلام)» (واقع در «ملارد») به خاک سپرده شد.
مدتی پس از پذیرش قطعنامه 598، پیکر «سید محمود« نیز در عملیات تفحص به دست آمد و در کنار پدر و برادرش آرام گرفت.
روحمان با یادشان شاد
هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات