شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید جهانشاهلو-یونسعلی

شهید یونسعلی جهانشاهلو

نام پدر: حمزه علی

تاریخ تولد: 9-10-1343 شمسی

محل تولد: زنجان - خدابنده - گرماب

تاریخ شهادت : 24-9-1366 شمسی

محل شهادت : خرم آباد

گلزار شهدا: جاویدالاثر

نویدشاهد البرز؛ شهید«یونسعلی جهانشاه لو» در سال 1343، در یکی از روستاهای دور افتاده استان زنجان به نام روستای «مهدی لو» در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و تحت تعلیم و تربیت اسلامی پدر و مادرمان دوران کودکی را سپری کرد. وی که پدرش کشاورز بود فردی بسیار زحمتکش و مهربان بود و او نیز از همان دوران کودکی در کارهای کشاورزی تا حد توان به ایشان کمک می کرد. وی کم کم دوران کودکی را سپری نمود و به سن جوانی رسید.


با فرا رسیدن خدمت سربازی او نیز به خدمت مقدس سربازی زیر پرچم جمهوری اسلامی پرداخت.


در سال 1364، خانواده به روستای علی آباد نقل مکان کردند و پس از آن، او عازم جبهه های حق علیه باطل شد تا به وظیفه مهم خود که همان دفاع از مملکت دین و ایمان است عمل کند. او که تقریبا یک سال از خدمت سربازی را تمام کرده بود بار دیگر به مرخصی آمد و پس از اتمام مرخصی راهی منطقه شد که در راه جبهه در اثر سانحه تصادف با ماشین از پل دختر «خرم آباد» بر رودخانه سقوط کرد.  او و چند تن از همرزمانش در این سانحه جاویدالاثر می شوند و به مقام بلند شهادت نائل می آیند.


نقل قول از خانواده شهید است که؛


«یونس علی» از همان دوران طفولیت به امامان و معصومین عشق می ورزید و روزی او را دیدم که به اتفاق هم بازیهایش، پارچه های سبز رنگ را به شکل پرچم درست می کرد و ندای «الله اکبر» و «یاعلی» و «یا عباس» را سر می داد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات