شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید حافظ‐شاهین

شهید شاهین حافظ

نام پدر: ابوالقاسم

تاریخ تولد: 18-9-1345 شمسی

محل تولد: تهران - ری

تاریخ مجروحیت : 1-5-1367 شمسی

محل مجروحیت : کوشک

تاریخ شهادت : 19-5-1375 شمسی

محل شهادت : بیمارستانی در لندن-انگلستان

گلزار شهدا: امامزاده طاهر 

البرز - کرج

پدرش نیز در سال1366جانباز70% شد و در سال 1396 به فیض شهادت نائل آمد.

رحمت بیکران الهی لحظه به لحظه به روح این پدر و پسر شهید


شهید شاهین حافظ در مورخه1345/9/18 در تهران دیده به جهان گشوده و پس از پشت سر گذاشتن دوران طفولیت در هفت سالگی به مدرسه رفت. تحصیلات ابتدایی را در میاندوآب راهنمایی را در ورامین و دبیرستان را در تهران و کرج به اتمام رسانید. ایشان همزمان با تحصیل در بسیج نیز فعالیت می‌نمود.

پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران چندین بار عازم جبهه شد . در آخرین اعزام در تاریخ1367/5/1پس از پذیرش قطعنامه 598 از طرف ایران که منافقین کوردل از غرب و رژیم بعث از جنوب همزمان به ایران حمله کردند ، در منطقه عملیاتی کوشک د رحین درگیری مورد اصابت ترکش قرار گرفته و دچار قطع نخاع و پارگی طحال گردید و به همین دلیل به عنوان جانباز 70% معرفی شدند. 

شهید پس از مجروحیت در رشته مدیریت وارد دانشگاه شده و به ادامه تحصیل پرداختند. به دلیل شدت جراحات و درد ناشی از آنها که شهید در عین متانت، تواضع و دینداری متحمل آنها می‌شد دو بار عازم لندن شدند که سرانجام در آخرین اعزام در تاریخ 1375/5/19در شهر لندن کشور انگلستان به لقاءالله پیوسته و روح ملکوتیش به اعلاعلین می‌پیوندد. پیکر پاکش در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات