شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید حافظ-ابوالقاسم

شهید ابوالقاسم حافظ

نام پدر: عبدالله

تاریخ تولد: 22-1-1316 شمسی

محل تولد: کردستان - بیجار

تاریخ مجروحیت : 1366 شمسی

تاریخ شهادت : 2-2-1394 شمسی

محل شهادت : کرج

گلزار شهدا: امامزاده طاهر

البرز - کرج

فرزند جانبازش نیز در سال1375 به شهادت رسید.


ابوالقاسم حافظ در عملیات بیت المقدس 6 ضمن از دست دادن بینایی، از ناحیه مغز و سر دچار آسیب جدی شد.

شهید حافظ متولد سال 1316 از همان سال های ابتدایی مجروحیت نیز به نارسایی کلیه دچار شد که سالهای آخر زندگی خود، دردها و رنج زیادی را متحمل شد. وی پس از گذشت ۲۸ سال و تحمل جراحات جنگ به فرزند و یاران شهیدش پیوست، روحش شاد و یادش گرامی.

یک هفته قبل از اینکه در بیمارستان بستری بشوند، با هم صحبتی داشتیم، و می توانم به جرأت بیان کنم این شهید بزرگوار به مقام رضا رسیده بودند.
  شهرام حافظ فرزند جانباز شهید ابوالقاسم حافظ  در خصوص پدر بزرگوارش اظهار داشت: یک هفته قبل از اینکه در بیمارستان بستری بشوند، با هم صحبتی داشتیم، و می توانم به جرأت بیان کنم این شهید بزرگوار به مقام رضا رسیده بودند.

وی در ادامه در حالی که بغض گلویش را می فشرد گفت: درواقع صحبتهایی که می کردند و اوقاتی که ما در شرایط سختِ زندگی، به قولی، کم می آوردیم ، نزد ایشان می رفتیم و درد دل می کردیم و در این حال می گفت ببیند خدا چه چیزهایی به شما داده و نسبت به نعمتهایی که به شما عنایت شده،خدا را شاکر باشید و خوشحال باشید و اگر به مطلوبی دست نیافتی ممطئناً بدانید حکمت خداست.

فرزند جانباز شهید ابوالقاسم حافظ درخصوص شهادت پدرش تصریح کرد:ایشان ۶۰ روز در کما بودند و  این اتفاق نهایت مزد و صبری است که پدرم متحمل شدند.

وی ادامه داد: ۲۸ سال از دست دادن بینایی در جنگ تحمیلی از دست دادن فرزند جانباز قطع نخاعی اش،اینها طوری روح پدرم را جلا داده بود که وجودش برای ما منبع التیام و آرامش بود؛ و اعضای خانواده هر وقت می خواستیم به آرامش برسیم، نزد ایشان می رفتیم و روحیه می گرفتیم.

شهرام حافظ در خصوص روحیات برادر جانباز شهید‌ش نیز خاطر نشان کرد: برادرم ، بچه ی فوق العاده آرام و با محبتی بود و زبان زد اقوام آشنایان بود احساس مسئولیتی که در قبال جنگ و ولایت داشت بی نظیر بود.

وی،در پایان با بیان خاطره‌ای درخصوص اهمیت دادن برادرش به عزت و سربلندی مردم کشورش گفت:بعد از جنگ ایشان را برای درمان به خارج از کشور[انگلستان] اعزام کردند، و بنده هم همراه ایشان بودم ۱۸ ماهی که در آنجا بستری شدند، پرستارها در صدد بودند خدمات خود را با زیر سوال بردن خدمات پزشکی کشورمان به رخ برادرم بکشند و مرتب سوال می کردند اینجا خوب رسیدگی می شود یا در ایران!؟ و ایشان هرگز برای تعریف تمجید آنها و تضعیف عزت مردم کشورش لب به سخن باز نکرد؛ وداغ تعریف از بیگانگان را بر دلشان گذاشت.و در نهایت در سال ۷۵ در حالی که دانشجوی مدیریت در دانشگاه تهران بود براثر جراحات جنگ به شهادت رسید.

گفتنی است؛مراسم تشییع پیکر ابوالقاسم حافظ روز (جمعه)۴اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح از مقابل منزل شهید واقع در عظیمیه میدان اسبی تشییع و در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) در جوار فرزند شهیدش دفن شد
گروه استانی «تیتریک»




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات