شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید خطیبی-محمد

شهید محمد خطیبی

نام پدر: محمدتقی

تاریخ تولد: 14-6-1335 شمسی

محل تولد: البرز - کرج 

تاریخ شهادت : 31-4-1361 شمسی

محل شهادت : شرق بصره 

عملیات : رمضان

رجعت پیکر مطهر :  1375 شمسی

گلزار شهدا: امامزاده محمد 

البرز - کرج

چهاردهم شهریور 1335، در شهرستان کرج چشم به جهان گشود. پدرش محمدتقی، کارمند بود و مادرش راضیه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند کمیته امداد بود. ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سی و یکم تیر 1361، در بصره عراق به شهادت رسید

"شهید محمد خطیبی" فرزند محمدتقی در سال 1335 در کرج در خانواده‌ای متدین و مذهبی دیده به جهان گشود و پس از طی دوران کودکی خویش در دامان مادری مؤمنه و دلسوز و پدری زحمتکش و فداکار در 7 سالگی وارد دبستان گردید و پس از اتمام دوره ابتدایی و راهنمایی وارد دبیرستان گردید و پس از سعی و تلاش فراوان موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید. او در زمان اوج‌گیری انقلاب و در بحبوحه راهپیمایی‌ها و تظاهرات بر علیه رژیم منحوس پهلوی همواره در سعی و تلاش بود و شرکت فعال داشت .

پس از پیروزی انقلاب در کمیته امداد امام خمینی مشغول خدمت گردید و خدمات شایسته و ارزنده از خود به جای نهاد. وی ازدواج نمود که حاصل آن یک فرزند است.

در زمان جنگ تحمیلی در تاریخ هفدهم تیر ماه شصت ویک با عنوان یک بسیجی دلاور به جبهه بستان اعزام گردید و در تاریخ بیست و هشت تیرماه همان سال در عملیات ظفرمند رمضان شرکت نمود و پس از حماسه‌آفرینی‌های بسیار و رزم بی‌امان با دشمنان خوار و زبون به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر پاک و مطهر شهید در منطقه باقی ماند و پس از سالها جستجوی بی‌وقفه برادران زحمتکش گروه تفحص پیکر این شهید مظلوم به آغوش خانواده‌اش رجعت داده شد و در امامزاده محمد در کنار دیگر یاران باوفایش به خاک سپرده شد.

فعالیتهای مهم عبادی و معنوی:

در خواندن نماز اول وقت و به جماعت و شرکت در نماز جماعت و جمعه و دعاهای کمیل و توسل را بسیار دوست داشت و به دیگران نیز توصیه می‌نمود.

فعالیتهای مهم سیاسی و اجتماعی:

او در زمان انقلاب در اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت فعال داشت. در پخش اعلامیه‌ها و نوارهای سخنرانی امام دائماً در تلاش بود و پس از پیروزی در کمیته امداد امام خمینی به فعالیت پرداخت و در بسیج نیز عضو بود و در جبهه جنگ حماسه‌ها آفرید.

ویژگی‌های بارز اخلاقی :

شهید محمد خطیبی بسیار مهربان و باگذشت و صبور بود. او همیشه در انجام کارهای خیر پیشقدم می‌گردید و به فقرا و مستمندان بسیار یاری می‌رساند و به آنها تا حد توانش بسیار کمک می‌کرد. وی به امر به معروف و نهی ازمنکر بسیار اهمیت می‌داد و به والدین خویش بسیار احترام می‌گذاشت.

پیام شهید: به جان امام و برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنید.

فرازهایی از وصیت نامه شهید گرانقدر

مادر و پدر گرامیم و شما ای امت و ملت شهید پرور ایران اگر سعادت در دنیا را می خواهید و در پی رضای خدا هستید و همچنین می خواهید که همواره سایه اسلام برسرتان باشد و زیر نوع استعمار و زیر بار جبر و زور ابرقدرتان شرق و غرب نروید باید همواره از ولایت فقیه و رهبر انقلاب پیروی کنید. همواره به جان امام دعا کنید و مرا حلال کنید و برای پیروزی رزمندگان اسلام و برای مغفرت و امرزش من زیاد دعاکنید



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات