شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید دلال براتی-ابراهیم

شهید ابراهیم دلال براتی

نام پدر: محمدتقی

تاریخ تولد: 15-1-1342 شمسی

محل تولد: تهران

بسیجی

سن:18سال

تاریخ شهادت : 16-6-1360 شمسی

محل شهادت : بازی دراز

گلزار شهدا: امامزاده محمد

البرز - کرج

 ابراهیم دلال براتی درسال1342 در شهرستان کرج به دنیا آمد. او ششمین فرزند خانواده بود و از سن دوازده سالگی شروع به نمازخواندن و روزه‌گرفتن نمود. او علاوه بر این‌که درس می‌خواند تابستان‌ها به سرکار می‌رفت تا به خانواده‌اش کمکی کرده باشد.

 او در تلاش بود که همیشه نمازش را در اول وقت و به جماعت بخواند. زمانی که اعلامیه‌های امام در ایران پخش می‌شد سعی می‌کرد به هر قیمتی که شده به اعلامیه‌ها دست یابد و به دقت مطالعه و در محله‌ها پخش میکرد.

 ابراهیم همیشه در تظاهرات و راهپیمائی‌ها پیش‌قدم بود و هروقت می‌خواست با دوستانش به تظاهرات برود، به آن‌ها سفارش می‌کرد که غسل شهادت بکنیم بعد به تظاهرات برویم و وقتی به دیدن اجساد شهدا به بیمارستان می‌رفت با چه حسرتی به آن پاکان نگاه می‌کرد و متأثر می‌شد. بالاخره انقلاب اسلامی با تمام دسیسه‌های شیطان بزرگ به پیروزی رسید و ابراهیم کوشش می‌کرد که با فکر و عمل خود به اسلام و کشور اسلامی خدمت کند. هروقت امام سخنرانی می‌کرد ابراهیم با تمام وجود سراپا گوش بود تا ببیند امام چه می‌گوید. او با چنان اراده‌ای قرآن و رساله را مطالعه می‌کرد که ما به او حسرت می‌بردیم.

 ابراهیم همیشه روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه را به گفتة امام روزه می‌گرفت و زمانی که امام فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی را دادند ابراهیم عضو بسیج شد و در شب‌های سرد زمستان در انبوهی از برف و کولاک به پاسداری مشغول می‌شد و همواره آمادة خدمت به قرآن و اسلام بود و علاقة عجیبی داشت که به جبهه برود.

 ایشان فردای روزی که امتحان مدرسة خود را دادند به جبهة جنگ رفتند. او همیشه در نامه‌هایش می‌نوشت که دلم برای خانواده تنگ نشده بلکه دلم برای شهادت و شهیدان تنگ شده و در آخر نامه‌هایش خود و هم‌رزمانش را سربازان امام زمان و به مادرش سفارش می‌کرد که همواره برای ظهورش دعا کند .

 ابراهیم علاقة خاصی به روحانیت داشت و تصمیم گرفته بود که اگر جنگ تمام شد و او شهید نشود، طلبه شود. 

آری ابراهیم در 16شهریور سال1360 در جبهه بازی دراز بعد از ساعت‌ها نبرد علیه متخاصم با شجاعت و سرافرازی به لقاءالله پیوست و خداوند به خانوادة گرامیش منت نهاد و آن‌ها را سرافراز کرد.






                                بسم الله الرحمن الرحیم

وصیت نامه شهید ابراهیم دلال براتی

وصیت نامه یک بنده خدای یکتا که نامش ابراهیم و شهرتش دلال براتی میباشد 

به نام خدایی که هر نعمتی که در طبیعت است به بنده ناشکر خودش میدهد تا باز این بنده ناشکر بدنبال طمع رود و برای هر چیزی ناقابل حرص بزند.

 از همه این حرفها بگذریم برادری که این کاغذ به دستت می افتد به مادرم بگویید که مرا حلال کند و از آزارهایی که بعضی وقتها به او کرده بودم ببخشد .

 از تمام بچه های خوبی که در جبهه با هم بودیم اگر از من بدی دیده اند به خوبی خودشان ببخشند و دیگر اگر من شاید غیبتی از برای آنها انجام داده ام به بزرگی خودشان ببخشند و روح مرا شاد کنند با این کارشان.

 وقت نبود من از تک تک خودشان حلالیت بجویم برادران رزمنده فقط خدا را ستایش کنید و به او پناه ببردید و صبر در کارهای خود داشته باشید 

به امید پیروزی کامل اسلام با ظهور امام زمان (عج) .

آدرس خانه: کرج ـ شاهین ویلا ـ شهرک انقلاب ـ 10 متری آیت اله شهید مرتضی مطهری دست راست خیابان سیزدهم خانه منزل حسین دلال براتی

 برادر بزرگ خانواده سرباز امام زمان (عج)

 ابراهیم دلال براتی



نظرات (۱)

به نام خداوند شهیدان اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم خدایا به حق همه شهدای راهت و خصوصا شهید ابراهیم براتی ما گناهکاران رو هدایت کن و عاقبت به خیر کن و عاقبت ما رو هم ختم به شهادت کن اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات