شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید زکی زاده-محمد

شهید محمد زکی زاده

نام پدر: حسین

تاریخ تولد: 1-1-1346 شمسی

محل تولد: البرز - کرج

تاریخ شهادت : 20-1-1366 شمسی

محل شهادت : کردستان

عملیات : کربلای9

گلزار شهدا: جاویدالاثر

شهید مفقود الاثر که سالها مادر گرامیشان برای پیدا شدن شهید در جبهه های جنگ به انتظار نشست اما آخر روزگار رخصت نداد تا مادر فرزند شهیدش را ببیند.

هر وقت شهید می آوردند هرجا بود خود را می رساند تا شاید یک روز سنگ قبری برای فرزند خود داشته باشد اما مادر ناکام ماند مادری که با عکس فرزند شهیدش زندگی کرد و رفت.

خواهر گرامی این شهید بزرگوار اظهار داشت: 2 سال بعد از فوت مادرم  از بنیاد شهید تماس گرفتند و اعلام کردند که شهید شما مفقود الاثر است و در جوار هیئت رزمندگان اسلام واقع در بلوار سرداران ، بین میدان امام خمینی و میدان والفجر کرج  قبری برای این شهید در نظر گرفته شده است و برای شرکت در این مراسم ما را دعوت کردند.

وی ادامه داد: زمانی خبر دادند که مادر دیگر در بین ما نبود، مادری که شبی نبود که بدون یاد فرزندش شهیدش به سر کند.

ایشان افزود: شهید محمد زکی زاده متولد کرج سال 1346می باشد و  سال 1366 عملیات کربلای 9 به شهادت رسید.

وی از ویژگی های شخصیتی برادر شهیدش می گوید: بسیار بسیار مهربان، خوش اخلاق ، مودب ، صبور، شجاع و …بود و جای خالی ایشان همیشه در خانه حس می شد.

معصومه زکی زاده در ادامه اشاره کرد: شهید زکی زاده در وصیت نامه خود قید کرده که به شهادت می رسد، به گونه ای که به ایشان الهام شده بود.وصیت نامه شهید در موزه دفاع مقدس نگهداری می شود.

خواهر شهید تصریح کرد: سومین فرزند خانواده بوده است.بچه ای بسیار آرام و شوخ طبع بوده است.بسیار به پدر و مادر عشق می ورزید. و از ویژگی های این شهید هرچه گویم کم گفتم.

وی در پایان اظهار داشت: خداوند را شاکرم و افتخار می‌کنم که برادر با ایمان داشتیم و به جبهه رفت؛ نه اینکه ناخلف باشد و در دنیا بماند؛ ان شاءالله هر جا که هست با امام حسین(ع) محشور شود؛ باز هم خدا را شاکرم به خاطر سختی‌ها و دلوا‌پسی‌هایی که برای دیدن برادرم می‌کشم فقط تنها ناراحتی من این است که مادرم قبر فرزند شهیدش را ندید و رفت ، هیچ وقت کاری نکردم که دشمن شاد شود؛ مادران امروز باید با الگوبرداری از حضرت زهرا (س) فرزندانشان را آن طور که اسلام می‌خواهد تربیت کنند تا در خدمت انقلاب اسلامی باشند چون ما هرچه داریم از این انقلاب داریم


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات