شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید شاه بختی-محمود

شهید محمود شاه بختی
نام پدر  : تقی
محل تولد : اشتهارد
تاریخ تولد : 02/01/1341
مدرک تحصیلی : سوم راهنمایی
وضعیت تأ هل : مجرد
شغل شهید : سرباز
محل کار: نزاجا
تاریخ شهادت :21/11/60
نحوه شهادت : اصابت ترکش به سر و سینه
محل شهادت : تنگه چزابه
نشانی مزار:شهدای اشتهارد
مدت حضور درجبهه : 5 ماه
دفعات اعزام : دو بار
ارگان اعزام کننده :لشگر 16 زرهی
یگان خدمتی : ارتش
آخرین مسئولیت در جبهه : رزمنده

برادر ایشان عزت الله هم به شهادت رسیده است

شهید محمود شاه بختی در سال 1341 در یک خانواده فقیری در اشتهارد چشم به جهان گشود پدرش خادم مسجد محل بود و مادرش خانه دار خانواده شهید محمود شاه نجتی از سه برادر و یک خواهر تشکیل شده بود در همان سال یعنی 1341 زلزله بوئین زهرا به وقوع پیوست همچنین مقداری از خانه های اشتهارد را خراب کرد که منزل شهید هم یکی از اتاقهایش ویران شد پدرش به زحمت بچه ها را بزرگ کرد برادر بزرگش بر اثر تنگدستی نتوانست به مدرسه برود و بیسواد ماند تا بتواند مقداری از بار خانواده را به دوش بکشد و با مزد ناچیز کارگری بتواند شکم بقیه را سیر کند محمود در 7 سالگی به مدرسه فروغی بسطامی اشتهارد رفت و او هم بر اثر فقر دیگر نتوانست بیش از دوران ابتدائی را طی کند به هر حال بقیه دوران عمر گرانبارش را به کارگری پرداخت تا بتواند علاوه بر پدر و مادر پیرش برادر و خواهر کوچکش در رفاه باشند تا اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بثمر رسید و در جهاد سازندگی اشتهارد به مدت 2 سال مشغول فعالیت شد تا این اواخر در جهاد بود تا اینکه به سربازی رفت پس از 2 ماه رزم بی امان و در جنگ حق علیه باطل در منطقه تنگه چزابه در تاریخ 1360/11/21با اصابت ترکش خمپاره  به درجه رفیع شهادت نائل آمد روحش شاد و راهش مستدام باد .            

روحش شاد و یادش گرامی باد




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات