شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید شجاعی-موسی

شهید موسی شجاعی

نام پدر: محسن

تاریخ تولد: 9-10-1345 شمسی

محل تولد: شهرستان تهران

سن:16سال

دانش آموز

تاریخ شهادت : 9-5-1361 شمسی

محل شهادت : کوشک

عملیات:رمضان

دلیل شهادت : اصابت ترکش

گلزار شهدا: بهشت زهرا سلام الله علیها

قطعه:26 ردیف:10 شماره مزار:34  

تهران

 

شهید موسی شجاعی درسال 1345 درتهران به دنیا آمد هنگامی که به شش سالگی رسید پدرش از سوی ارتش به بندر عباس مأموریت یافت به ناچار همگی به بندرعباس عزیمت نموده و درآنجا مسکن گزیدند موسی در بندرعباس به مدرسه رفت و دوران ابتدائی و دو سال از دوران راهنمائی را نیز در آن شهرستان گذرانید .

شهید موسی شجاعی از خصوصیات ویژه ای برخوردار بود از همان دوران کودکی پسری آرام و متین و محجوبی بود او معمولاْ از اشخاص پایینتر از طبقه خودش معاشرت میکرد و در طول مدتی که در بندرعباس اقامت داشت تنها دوست او پسر مستخدم همان مدرسه ای بود که در آنجا تحصیل میکرد .

پس از مدتی درشهریور1360 به اتفاق خانواده اش به شهرستان کرج نقل مکان کردند.

 شهید موسی باتوجه به عشق وعلاقه ای که نسبت به انقلاب وامام داشت نمی توانست درمورد جنگ تحمیلی ومسائل و مشکلات انقلاب یک فرد بی تفاوتی باشد بعد از مدتی توسط یکی از دوستانش به نام صادق خدایاری به بسیج مسجد جامع رجائی شهر معرفی شد .

پس از اتمام دوره تعلیماتی به اتفاق چند نفر از دوستانش در تاریخ1360/1/5 به پادگان امام حسین (ع) منتقل شدند و بعد از پشت سر گذاشتن دوره آموزشی فشرده در تاریخ 1360/1/27 به همراه دیگر برادران رزمنده اش به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شده و در عملیات بیت المقدس شرکت کرد و پس از نبردی بی امان و پیروزمندانه به علت مجروح بودنش به آغوش خانواده بازگشت .

ولی عشق او به خدا و علاقه اش به راه امام حسین (ع) به او اجازه نداد که بیش از چند روز در خانه بماند و مجددا روانه جبهه ها شد و در عملیات رمضان بعد از وارد کردن ضربه ای کاری به دشمن در میدان نبرد به وصال معشوق خود سیده و به لقاءالله پیوست .

شهید شجاعی با وجود اینکه جوانی کم سن و سال بود ولی مرد عمل بود و دوستانش می گفتند که او هرگز از جبهه رفتن صحبت نمی کرد ولی بدون اینکه به کسی بگوید رفت و از همه ما پیشی گرفت .                               



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات