شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید شرزوانی-اسماعیل

شهید اسماعیل شرزوانی

نام پدر: خیراله

تاریخ تولد: 22-12-1346 شمسی

محل تولد: آذربایجان غربی - خوی

تاریخ شهادت : 23-1-1362 شمسی

محل شهادت : فکه(شرهانی)

عملیات : والفجر1

گلزار شهدا:  جاویدالاثر

فرازهایی از وصیتنامه شهید:

درود فراوان بر پدر و مادری که این­ چنین خدمتی به قرآن کریم کرده­ و جوانی مثل علی اکبر و قاسم به اسلام و قرآن قربانی داده ­اند. پدرم! مرا ببخش که لیاقت فرزندیت را نداشتم و نتوانستم که حق فرزندی را ادا نمایم و مادر عزیزم! هروقت به یاد من افتادی و خواستی گریه کنی و یا سرقبرم بیایی؛ آن­ لحظه، به یاد کربلای امام حسین (ع) باش که برای بقای اسلام و آزادی تمام مسلمانان از زیر سلطه­ یزید جنایتکار و جانی، چگونه جان خود و فرزندان عزیزش را تقدیم حق تعالی نمود.

برتری آخرت:

برادران عزیزم! اگرچه دنیا زیباست و دوست داشتنی و انسان را به طرف خود می­ کشاند؛ اما خانه پاداش الهی، خانه آخرت، خیلی ازدنیا زیباتر و عالی­تر است {و من} آخرت را از جان و دل می­ پذیرم. "تلمیحی است زیبا به شعر حضرت سید الشهداء علیه السلام که می­ فرماید: وَإنْ تـَکـُنِ الدّنیا تـُعَـدُّ نـَفِیسَـیة ً فـَدارُ ثـَوابِ الله أعـلـی و أنـبَـلُ و اگرچنین است که دنیا نفیس به شمار می ­آید؛ پس باید دانست که آخرت که خانه­ ثواب و مزد الهی است؛ بس بلند پایه­ تر و شریف­ تراسـت."

خطاب به پدرومادرش:

بنده لیاقت شهادت را درخودم نمی­بینم؛ اگریک­ موقع خداوند سبحان لطف فرموده و شهادت را نصیب من کرد، هیچ ناراحت نباشید و افتخار کنید که شما هم جوانی شانزده ساله تقدیم {اسلام} نموده ­اید.


برگرفته از shahid-nojavan.blog.ir


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات