شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید صابری-حسینعلی
نام شهید : حسینعلی صابری
نام پدر :غلامرضا   
محل تولد :روستای آقچای
تاریخ تولد : 1311
مدرک تحصیلی :مکتبی(خواندن قرآن)
وضعیت تأ هل : متاهل
تعداد فرزندان :  3پسر
شغل شهید :کشاورز
محل کار: آقچای
تاریخ شهادت : 4/12/64
نام عملیات : والفجر8
نحوه شهادت : اصابت ترکش خمپاره به ناحیه چپ بدن و گلوله به ناحیه سر
محل شهادت :فاو
نشانی مزار: همدان شهرستان رزن روستای آقچای
مدت حضور درجبهه : 9ماه
دفعات اعزام : 3بار
تاریخ آخرین اعزام :9/64
ارگان اعزام کننده : نیروی مقاومت بسیج سپاه
یگان خدمتی : پیاده
آخرین مسئولیت در جبهه :تک تیرانداز

شهید حسینعلی صابری در سال 1311 در روستای آقچای از بخش رزن استان همدان چشم به جهان گشود ،پدر ایشان غلامرضا نام داشت.شهید حسین قلی همیشه در اول وقت برای نماز در مسجد حاضر میشدند،به یادگیری قرآن خیلی اهمیت می دادند،به طوری که بانی میت قرآنی در روستا بودند در کارهای خیر قدم برمیداشتند و بانی مکتب خانه در روستا بود برای اعزام روحانی در ایام های رمضان و عاشورا تلاش میشود و هیئت های عزاداری را همیشه اداره میگردند و پیشگام هیئت بودند.با کوچک و بزرگ مانوس بودند در زمان آغاز انقلاب از فعالان اصلی انقلابیون در روستا بودند و همیشه در برگزاری راهپیمایی و تظاهرات اولین نفر بودند،مردم را برای راهپیمایی تشویق میکردند و در جهت شور نشاط بخشیدن به آن اقدام به قربانی گوسفند میکردند. ایشان همیشه در نمازهای جمعه شرکت میکردند نماز جمعه را بزرگترین سلاح میدانستند و به نماز جمعه اهمیت فوق العاده ای میدادند . ایشان همیشه با احترام با کوچک و بزرگ برخورد میکردند و همه را مجذوب خود مینمودند .همیشه در صحبتهایشان از ائمه اطهار سخن میگفتند و این شعر ترکی را درباره حادثه غدیر بر زبان داشتند :    
 نهنگ مجمع بحرین هجوم اتده ثریایه
                       صدف آغذونا کو در آخودو بحر دریایه
هنگام جنگ به ندای رهبر خود لبیک گفته به جبهه اعزام میشدند. در زمان جنگ وقتی که به مرخصی آمده بودند حقوقی بابت آن به خانه ایشان میفرستند و ایشان میگویند جبهه را برای راه خدا انتخاب نمودم و آن حقوق را برا ی اهالی روستا خرج میکنند. شهید در زمان جنگ در 3 مرحله به جنگ اعزام میشوند که در سومین بار در تاریخ 4/12/64 در عملیات والفجر 8 با اصابت ترکش خمپاره به ناحیه چپ بدن و گلوله به سر به افتخار شهادت نائل میشوند.


نظرات (۱)

سلام چراعکس های هسر وفرزندان شهید را پاک کردین

پاسخ:
سلام.ظاهرا در سایت دیگری مشاهده کرده اید.در صورت در اختیار داشتن تصاویر ارسال نمایید تا در صفحه شهید قرار داده شود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات