شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید عباس زاده-احمد

شهید احمد عباس زاده

نام پدر: ایوب

شغل : کارگر

تاریخ تولد: 12-6-1342 شمسی

محل تولد: تهران

تاریخ شهادت : 12-12-1365 شمسی

محل شهادت : شــلمچه

عملیات : کربلای5

گلزار شهدا: احمداباد 

البرز - نظرآباد

برادر ایشان محمود هم به فیض شهادت نائل آمده است


نام شهید : احمد عباس زاده 

نام پدر :ایوب  

محل تولد : تهران 

تاریخ تولد : 12آذر 1342 

مدرک تحصیلی : اول نظری 

وضعیت تأ هل : متاهل 

شغل شهید : گارگر شرکت سیپوکس 

محل کار : سیپوکس آبیک 

تاریخ شهادت : 1365

نام عملیات : کربلای 5

نحوه شهادت : ترکش خمپاره 

محل شهادت : شلمچه 

نشانی مزار: احمد آباد کاشانی                      

مدت حضور درجبهه : حدود 9 ماه

دفعات اعزام : 3 بار 

تاریخ آخرین اعزام : 20بهمن سال 65

ارگان اعزام کننده : بسیج 

یگان خدمتی : بسیج

آخرین مسئولیت در جبهه : کمک آرپیجی

شهید احمد عباس زاده در سال 1342 در شهر تهران دیده به جهان گشودند نه تحصیلات ابتدائی را در شهر تهران گذراندن و درسن یازده سالگی به همراه خانواده به روستای احمد آباد نقل مکان نمودند تحصیلات راهنمائی را در شهر آبیک ادامه دادند در سن پانزده سالگی بودند که انقلاب اسلامی اغاز شد و ایشان در مسائل مربوط به انقلاب از قبیل شرکت در راهپیمائیها وتجمعات شرکت داشتند .

در مراسم نماز جمعه و نماز جماعت شرکت فعال داشتند و در هر ماه رمضان و محرم شرکت فعال در مراسمهای مربوطه به عزاداری و مسجد داشتند وبعد از پیروزی انقلاب و تشکیل پایگاه عضو بسیج عضو فعال پایگاه بود و در ترغیب برادران برای حضور در بسیج بودند بعد از سال اول نظری مشغول به کار شدند و در سال 1361 در سن 19 سالگی به خدمت مقدس سربازی اعزام شدند مدت یک سال خدمت نموده و به علت ضعیف بودن چشم معاف شدند و بعد از آن وارد شرکت فراورده های ساختمانی فراسا (سیپوکس) شده و مشغول کار شدند در انجا نیز عضو فعال بسیج کارخانه بودند و تعداد دو مرتبه به جبهه اعزام شدند که اولین بار در سال 62 هنگام شهادت برادر کوچک ایشان محمود عباس زاده بود که ایشان در جبهه غرب بودند بار دوم در سال 63 یا 64 به جبهه جنوب اعزام شدند در سال 65 از طرف کارخانه به پایگاه بسیج آبیک مامور شدند و مشغول فعالیت بودند که در سال 65 حدود ماههای خرداد یا اردیبهشت ازدواج نمودند و بعد از چند ماه در زمستان سال 65 برای سومین بار به جبهه جنوب اعزام شدند که در این دفعه در تاریخ 12/12/ 65 در جبهه شلمچه در عملیات کربلای 5 هنگام فریضه نماز ظهر وعصر با اصابت ترکش به قفسه سینه به فیض شهادت نائل شدند و ایشان نیز با برادران خود قرار گذاشتند که هر وقت دوستانش به جبهه رفتند با آنها اعزام شدند و همیشه یکی از برادران در جبهه باشند ولی هنگام حضور یکی از برادران در جبهه ایشان به جبهه رفتند و نتوانستند دوری از جبهه را تحمل کنند .

پیام شهید : محور شمع شهادت هدایت و ولایت فقیه عزیز امام بزرگوارمان را تنها نگذارید و همواره مطیع فرمان او باشید و بدانید که اگر قدر این نعمت خدائی را ندانیم خداوند هرگز ما را نمی بخشد .


وصیتنامه شهید احمد عباس زاده 

بسم الله الرحمن الرحیم 

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون. مپندارید که شهیدان راه خدا کشته شده اند بلکه زنده اند و نزد خدا روزی می خوردند .

یا ایها الذین امنوا اطیعوالله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم .

ای کسانی که ایمان آورده اید خدا را اطاعت کنید و اطاعت کنید رسول او را و صاحبان امر را .

هم اکنون در میعاد گاه عشق و شهادت در حجله گاه خون عروسی سرخ شهادت را در بر می گیرد و به دنبال خط سرخی که از لابه لای گونی های سنگر و از بیابانهای تفتیده خوزستان گذشته می روم تا به کاروان شهدا که آرام آرام به سوی تجلی گاه حق در حرکت است بپیوندیم .

خواهش اول من این است که شما باید حافظ ولایت فقیه باشید و امام و رهبر مان را همچون نگین انگشتری در میان خود نگه دارید وسفارش دوم من این است که ملت الان باید خود را بسازید تا فرد فرد این ملت هر یک مربی شوند و باید اول از خود شروع کنیم الان بهترین دانشگاه که از خون هزاران شهید درست شده است همان جبهه می باشد و باید که حداکثر استفاده را از این دانشگاه ببریم و نگذارید خون این همه شهید بی ثمر بماند .

سفارش بعدی من این است که نگذارید خون شهیدان ما بخشکد و باید هر چه سریعتر و با سرعت عمل بیشتر راهشان را ادامه دهیم و راه همان راه حسین علیه السلام است هدف اسلام است و مقصد کربلا و سپس قدس عزیز عزیزان من مادر زمانی زندگی می کنیم که اسلام عزیز هم اکنون مورد هجوم ابر قدرتها قرار گرفته که ان نور درخشان را خاموش و یا از نور افشانی آن جلو گیری کنند و موتور تقویت کننده این منبع نور احتیاج به سوخت دارد که سوخت آن از خون ماست پس خوشحال باشید که کسی را پرورش داده اید که شاید خونش بتواند قطره ای از سوخت آن موتور را تامین کند و پیش خدای سرافراز وسربلند هستید . و به جای گریه برای امام عزیز این حسین زمان دعا کنید .

خواهر وبرادر عزیز و همچنان درخط اسلام باشید که خوشبختی دنیا و سعادت آخرت شما در گرو همان است و غیر از آن تباهی و نابودی است امت حزب الله همان طور که می دانید خطر برای اسلام به فرموده امام از خارج نیست بلکه خطر از داخل خود ماست و هوشیار یاشید تا این خطر را خنثی کنید و برای این کار شما را به پیام آقای منتظری در روز مستضعفین رجوع می دهم . 

ما به خود می بالیم که پروانه وار بر گرد شمع فروزان ولایت فقیه بگردیم و بسوزیم و بعد به آن سوختن نبازیم که حیات مادر سوختن ماست . نور شمع هدایت و ولایت فقیه عزیز امام بزرگوارمان را تنها نگذارید و همواره مطیع فرمان او باشید که علی و حسین زمان و نائب بر حق امام زمان عج است و بدانید اگر قدر این نعمت خدائی را ندانیم خداوند هرگز ما را نمی بخشد و همچنان در صحنه باشید و تا وقتی که در صحنه هستید و به خدا ایمان دارید و وحدت کلمه شعار شماست خطر شما را تهدید نمی کند اگر خدا صلاحیت داد شهید شدم انتظار جنازه مرا نکشید زیرا چیزی را که شما برای خدا هدیه می دهید وقت انتظار پس گرفتنش را نداشته باشید . مبادا در رختخواب ذلت بمیرید که حسین در میدان نبرد شهید شد ای مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه ها جلو گیری کنید که فردا در محضر خدا نمی توانید جواب زینب را بدهید که تحمل 72 شهید را نمود .

سلام ای پدر ومادر مهربانم خداوند متعال بر شمار رحمتش را جاری گردانیده برای اینکه مرا تربیت کردید تا بتوانیم برای جامعه اسلام مفید باشم بحمد الله . 

و چیزی برای شما به همین صورت ندارم که بگویم ولی ای پدر و مادر گرامی شما باید خواهر و برادرانم را با خدای مهربان هر چه بیشتر آشنا کنید که چرا همه به سوی او باز گشت می کنند بلکه این وظیفه تمام پدران و مادران است که بچه های خود را با قوانین خدا آشنا کنند چه بهتر است که با دیدن وسیعتر و شناختی بهتر به سوی خدا برویم و خدا را شکر می کنم که این لطف را به ما کرده و باعث شده که به جبهه بیایم تا شاید بتوانیم چنان که باید بندگی خدا را بکنیم همه باید همیشه و در هر لحظه زمان به یاد خدا باشند و مبادا گناهان آنان از نیکی ها و خوبیهای آنان بیشتر شود و در آن صورت است که نفس بر آنان غلبه کرده است و نیز وصیت شما دعا به جان امام زمان عج و نائب بر حقش خمینی و رزمندگان می باشد پیام شهیدان نیز این است نماز جماعت به پا دارید تا دشمنان از وحدتشما بترسند و در راهپیمائیها و تشییع جنازه ها شرکت کنید تا ثواب ببرند ووقتی که اسلحه هر شهیدی به زمین افتاد اسلحه او را بر دارید و با کفار جهانی بجنگید ما هی می گوییم ای کاش در زمان امام حسین می بودیم و او را یاری می کردیم الان نیز آن موقع فرا رسیده است موقع عمل است نه شعار . 

دیگر یادتان نرود برای ظهور آقا امام زمان عج و طول عمر امام امت و پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنید .




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات