شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید عسگری-نعمت الله

شهید نعمت الله عسگری مورودی

نام پدر: قدرت الله

تاریخ تولد: 1-3-1338 شمسی

محل تولد: البرز - کرج

کارمند آموزش و پرورش

تاریخ شهادت : 25-9-1359 شمسی

محل شهادت : کرخه

گلزار شهدا: جاویدالاثر

شهید جاوید الاثر« نعمت اله عسکری » فرزند« قدرت اله و زبیده » که در سال 1338، در روستای مورود واقع در جاده چالوس چشم به جهان گشود، وی کارمند آموزش و پروش بود که به عنوان رزمنده به جبهه اعزام شد و در گروه شهید چمران به مبارزه برخاست. . وی بعد از رشادت های فراوان در سوسنگرد در تاریخ بیست و پنج آذر ماه 1359، به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر پاکش در منطقه باقی ماندو به حفظ و حراست در منطقه باقی ماند.

نامه شهید عسگری از جبهه سوسنگرد و شرح جنایات صدام:

جنگ جنگ است و عزت و شرف ما در این جنگ مبارزه با کفر است        امام خمینی(ره)

اینک در حدود سه ماه است که صدام تکریتی این جنگ را بر ما تحمیل کرده است و من داوطلبانه برای حفظ قرآن و اسلام به رهبری حضرت آیت ا… امام خمینی (ره) نایب امام زمان آمدم تا از انقلاب اسلامی ایران دفاع کنم و حالا می‌بینید که استعمارگران شرق و غرب از شکست‌های پی‌درپی که از انقلاب اسلامی ایران خورده‌اند، به انقلاب ما حمله‌ور شدند. این نوکر سرسپرده آمریکا صدام پلید خائن به دستور اربابانش قسمتی از شهرها و روستاهای ما را مورد تجاوز قرار داده است و عده‌ای از مردمان این خاک اسلامی را زیر بمبارانهای پی‌درپی از بین برده و این مزدوران کافر و از خدا بی‌خبر آن کودکان خردسال و ... عده‌ای از دختران بی‌گناه را در خونین شهر به اسارت گرفتند و با خود بردند و قسمت‌هائی از منطقه جنگی چه از جنوب چه از غرب، مردم بی گناه این شهرها را بی‌خانمان کردند. این است جنایات رژیم بعث عراق صدام یزید خائن.

اینک این مزدور آمریکا مناطق مسکونی شهر اهواز و آبادان و سوسنگرد را با توپ‌های دورزن و حمله و خمپاره انداز مورد هدف قرار داده و خانه های مردم را ویران کرده است. گروه ما، همیشه چریکی وارد عمل می شود و در تاریخ 12 آذرماه روز چهارشنبه با یک حمله چریکی سه تانک دشمن با خدمه آنها را نابود کردیم و سالم به اردوگاه خود برگشتیم… و ما حدود سه ساعت زیر آتش دشمن قرار گرفتیم و درنتیجه یکی از برادران ما بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید و یکی دیگر نیز بر اثر ترکش خمپاره به شدت زخمی شد....

عباس جان ! در آنجا که ما هستیم آنقدر تانکهای عراق سوخته است که دیگر حساب ندارد و یک میگ عراقی که در اهواز مورد ضد هوایی قرار گرفته بود در یک کیلومتری ما سقوط کرد و آتش گرفت.

اگر توانستی با برادرم هیبت ا… عسکری تماس بگیرید، بگو به پدر و مادرم بگوید نعمت خوب است و ناراحت نباشد.

من اگر توانستم پنجم دی ماه سری به مورود می‌روم و دوستان را دیدار می کنم. تا پیروزی کامل از پای نخواهیم نشست.

خدایار و نگهدار شما

منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات