شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید علیپورشیرازانی-رضا

شهید رضا علی پورشیرازانی

نام پدر: علی

تاریخ تولد: 1-1-1345 شمسی

محل تولد: اصفهان - نطنز 

تاریخ شهادت : 10-4-1365 شمسی

محل شهادت : مهران

گلزار شهدا: بی بی سکینه

تهران - شهریار - صفادشت

به گزارش نوید شاهد البرز شهید رضا علی پورشیرازانی که آشنایان او را حمید صدا می کردند 
یکم فروردین1345 ، در شهرستان نطنز به‌دنیا آمد.
 پدرش علی کارگر بودومادرش سرور نام داشت 
وی تا پایان دوره متوسطه دررشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت و سپس ازدواج کرد.
به دنبال تشکیل  بسیج در جبهه حضور یافت و دهم تیرماه 65  توسط نیروهای عراقی در منطقه مهران به شهادت رسید.
 پیکر وی را در گلزار شهدای بیبی سکینه
 شهرستان شهریار به خاک سپرده اند.

متن وصیت نامه شهید رضا علی پورشیرازانی را در ادامه مطلب می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹ وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا * بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾ (ای پیامبر!): هرگز مپندارید؛ آنانکه در راه خدا کشته شده‌اند، مرده اند، بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزى مى‌خورند.

با درود به رهبر کبیر انقلاب، امام خمینى و با سلام بر همه شهداى راستین راه اسلام چند نکته در آخرین لحظات عمرم براى خانواده و آشنایان دارم که البته من کوچک‌تر از آن هستم که بتوانم جملاتى بگویم. بعد از این مقدمه چنین کوتاه از خداى بارى تعالى طلب مغفرت مى‌نمایم. ازآنچه که کرده‌ام، از ایزد یکتا مى‌خواهم در این آخرین لحظات عمر مرا مورد عفو قرار دهد و از سر تقصیراتم بگذرد.

به‌آن خدایى که مرا آفرید، قسم مى‌خورم که کور کورانه در این راه قدم نگذاشته‌ام و با چشم و دل آگاه به‌این میدان آمده‌ام. میدانى که جاى میثاق با خداى خود است و جایى که عاشق به‌سوى معشوق مى‌رود و جایى که انسان به‌وجود خودش پى مى‌برد.

پدر و مادر گرامى، از اینکه جوان خود را از دست داده‌اید، ناراحت نباشید چونکه من عاشق این راه بوده‌ام و اگر شما عزیزان آینده مرا مى‌خواهید بهترین راه همین است؛ مگر نمی‌دانید آورنده دینمان حضرت رسول (ص) فرمود: «چون آخر زمان برسد، شهادت، خوبان امت مرا گلچین می‌کند.»

همه بدانند که هرکس در این معامله قدم نهد، ضرر نخواهد کرد و برعکس سود سرشارى در این معامله نهفته است. واى بر ما اگر بخواهیم از مرگ بگریزیم چون مرگ روزى به‌سراغ همه ما مى‌آید ،پس چه بهتر که ما به‌سوى آن برویم.

به همه توصیه مى‌کنم که در همه کار خدا را در نظر داشته باشند، چون یادِ خدا دل‌هاى ما را از هر پلیدى حفظ خواهد کرد. بر همه شما عزیزان مى‌گویم که همواره یاور امام باشید و در پیشبرد این انقلاب به‌نحو احسن کوشا باشید.

به‌همه شما عزیزان می‌گویم که عبادات خود را به‌جاى آورید. مساجد این اولین سنگرهاى اسلام و انقلاب را خالى نگذارید و با روحانیت مبارز همکارى کنید، در اداره‌جات و کارخانه‌جات سستى نکنید و حتى بیشتر از وظیفه خود کار انجام دهید.

چون دنیاى به‌این بزرگى فانى است و عالم جاودان دیگرى وجود دارد که باید به‌فکر آن بود. به این منافقین کوردل مى‌گویم از راهى که پیشه خود کرده‌اند، بازگردند که انتهاى آن جز فنا و نیستى چیز دیگرى نیست. به آنها مى‌گویم که به‌آغوش اسلام عزیز بازگردند و از کارى که کرده‌اند، توبه کنند که خداوند بزرگ توبه‌پذیر است و به‌جوان‌ها مى‌گویم که گول این روباه‌صفتان را نخورند و همواره در راه پیشبرد اسلام کوشا باشند و همچنین مى‌گویم که انسان همواره باید در زندگى آزاده باشد، همان‌طور که سالار شهیدان حسین بن على (ع) فرموده‌است: اگر دیندار نیستید لااقل آزاده‌مرد باشید.

و در پایان سخن، از خداوند بزرگ مى‌خواهم که همه ما را بر نفس خود پیروز و همه ما را مورد رحمت خود قرار دهد و با همه ما با فضلش رفتارکند. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

«اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول‌الله و اشهد ان على ولى الله»

منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات