شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید مافی رنجی-علی

شهید علی مافی رنجی

نام پدر: علی محمد

تاریخ تولد: 2-1-1341 شمسی

محل تولد: احمدآباد-کرج-البرز

تاریخ شهادت : 23-1-1362 شمسی

محل شهادت : فکه

عملیات : والفجر1

گلزار شهدا: احمداباد 

البرز - نظرآباد

[ خلاصه ای از زندگی شهید ]

شهید علی مافی رنجی در سال 1341 در خانواده ای مذهبی در روستای احمد آباد دیده به جهان گشود در سن 7 سالگی روانه مدرسه شد از همان اوان زندگی علاقه ای خاص به دین و مذهب داشتند تا کلاس پنجم ابتدائی در مدرسه روستا مشغول تحصیل بودند که بعد از موافقت خانواده جهت ادامه تحصیل به شهر آبیک که در شش کیلومتری روستا بود رفتند و در همین سالها بود که نهضت اسلامی به رهبری قائد عظیم الشان و نائب بر حق امام زمان (عج) امام خمینی خروش و جوشش دیگر آغاز نمود و ایشان که در آنموقع بیشتر از 14 سال نداشتند به ندای امام لبیک گفتند و خیلی سریع و تند در جهت افشای رژیم جباره پهلوی همت گماشتند و هم چنین در روشن نمودن افکار عمومی نسبت به دین و مذهب دست به اقدامات زدند .1- در پخش و توضیح اعلامیه های حضرت امام فعالانه دست داشتند و حتی در سال 1357 در روستا چندین راهپیمائی با حضور دانش آموزان و نوجوانان ترتیب دادند و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در راهپیمائیهای بزرگ مردم شهید پرور تهران شرکت کردند و قطعنامه و بیانیه های رهبران مذهبی را همراه خویش به روستا می آوردند و دائما می کوشیدند تا سطح مذهبی جوانان رشد یابد در روستا لحظه ای آرام نبودند به اتفاق چندین تن از برادران شبها شعارهای مذهبی علیه طاغوت بر دیوارهای روستا می نوشتند و به منزل دوستان و آشنایان رفته و نوارهای امام را می بردند بقدری فعال بودند که چند بار تهدیدشدند از جمله فعالیتهای ایشان تاسیس انجمن اسلامی روستا کتابخانه روستا شرکت در تمامی راهپیمائیها در نماز جماعت و جمعه و در آخر هم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوستند و حضور در جبهه ها نبرد حق علیه باطل و در نبرد عملیات والفجر یک به شهادت رسیدند .

1-    نکات برجسته در زندگی شهید :

الف ) فعالیتهای مهم عبادی و معنوی :

ترتیب دادن نماز جماعت در مسجد محل و برگزاری دعای کمیل و دعای توسل در مسجد و فعالیت بی نظیر در ایام ماه مبارک رمضان و محرم در مسجد ترغیب و تشویق اهالی به شرکت در نماز جمعه دعوت از روحانیون و افراد متهد جهت تدریس در کلاسهای عقیدتی و مسائل دینی.

ب) فعالیتهای مهم سیاسی و اجتماعی :

از شروع انقلاب اسلامی فعالیت چشمگیر در جهت تهیه اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) و تکثیر پخش آن در بین اهالی روستا برای انداختن راهپیمائیها و اجتماعات در معابر عمومی و مسجد محل و اقدام به جهت نوشتن شعارهای انقلابی در معابر عمومی و خصوصا مسجد محل و تشویق جوانان به راهپیمایی در راهپیمایی از راهپیماییهای تهران .

ج)فعالیتهای مهم علمی ، فرهنگی و هنری:

از زمان شروع انقلاب اسلامی ایشان با تلاش فراوان در مسجد محل اقدام به تاسیس انجمن اسلامی و کتابخانه عمومی مسجد نمودند و در ضمن کتابهای شهید مطهری (ره) و آیت الله طالقانی و بزرگان این انقلاب را جهت روشن شدن اهالی تهیه ودر اختیار می گذاشتند .

د) ویژگیهای بارز اخلاقی ( با ارائه نمونه رفتاری ) :

ایشان فردی بسیار متواضع و فروتن و از لحاظ اخلاقی واقعا بی نظیر بودند تمامی سکنات و اخلاق یک مومن در ایشان جمع بود . هرگز دیگران را از خود آزرده خاطر ننموده بلکه با رفتار خود دیگران ؟ می نمودند نسبت به بزرگان واقعا علاقه خاصی داشتند و همیشه با تکریم و احترام دیگران را مورد خطاب قرار می دادند .

2- فرازهایی ازوصیت نامه :

ای ملت شهید پرور شما را بخدا بیایید دستورها و سفارشهای حضرت امام خمینی را با جان بخرید و گوش فرا دهید . ولایت فقیه را که ثمره خون هفتاد هزار شهید است حمایت کنید سعی کنید خدا را بشناسید و برای خدا شناسی باید اول از خودمان شروع کنیم . وقتی واقعا خود را شناختیم خدا را می شناسیم آن موقع خواهیم فهمید که چرا به دنیا آمده ایم و چرا می جنگم .

دنیا برایتان مفهوم تازه ای پیدا می کند . آخرت لذت بخش و یا نتیجه برای همه انسانهاست و برای یاری حق هر جا به هر سختی که باشد اقدام کنید . برادران پاسدار قرآن را حتما بخوانید در فکر و اندیشه این باشید که تقوا ار نصب العینی خود قرار دهید %

3- خاطرات والدین / همسر/ فرزند/ دوست / همرزم:

خوب به یاد دارم اوائل انقلاب یعنی سال 1357 هنوز انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود جمع اهالی د رمسجد جهت ایام ماه محرم و عزا داری گرد آمده بودند و بعد رسم روستا همه ساله چنین بودکه با عزا داری بسوی امام زاده ای که در نزدیک روستای ما عزا داری حرکت نمودیم البته بلند گو و وسائل صوتی نیز همراه جمعیت بودند که شهید بزرگوار برای اولین مرتبه در روستا و بین اهالی روستا شعار بلند تکبیر را سردادند و برای سلامتی حضرت امام صلوات فرستادند . که چون اولین بار مطرح می شد برای مردم بی نظیر و به یاد ماندنی شد .

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از حمد خداوند تبارک و تعالی درود خداوند بر محمد (ص) و آل او . و با سلام بر امام امت امام خمینی برادران و خواهران و ای ملت شهید پرور شما را به خدا بیایید دستورها و سفارشهای امام خمینی را با جان بخرید و گوش فرا دهید . ولایت فقیه را که ثمره خون هفتاد هزار شهید است حمایت کنید . از روحانیت که بار این انقلاب به دوش روحانیت مبارز بوده است که به گفته امام امت ( اسلام بدون روحانیت مانند کشور بدون طبیب می ماند ) حمایت کنید تا زمانی که عنایت الهی به این انقلاب است هیچ ابر قدرتی نمی تواند به حریم اسلام و مملکت اسلامی تجاوز کند . تا عنایت الهی و اسلامیت این انقلاب هست این انقلاب اسلامی آسیب پذیر نخواهد بود بزرگترین عنایت الهی در این زمان امام امت خمینی بت شکن است که به این ملت خداوند عطا فرموده است ملت شهید پرور در نمازهای یومیه واجب این شکر گذاری را نموده و سلامتی و طول عمر امام امت را از خداوند بزرگ بخواهید همانطوری که خداوند فرموده مرا یاری کنید تا شما را یاری کنم  کفر نورزید (( فاذکرونی اذکرکم و الشاکرین ولا تکفرون )) پس سعی کنید خدا را بشناسید و برای خدا شناسی باید از ابتداء از خودمان شروع کنیم وقتی خود را واقعا شناختیم خدا را می شناسیم آن موقع خواهیم فهمید که چرا بدنیا آمده ایم و چرا میجنگیم . دنیا برایتان مفهوم تازه ای پیدا می کند .

آخرت لذت بخش و با نتیجه برای همه انسانهایست و آخرتتان را به دنیا نفروشید . به نیکوکاری را می کنید . تا اهل آن گردید . و به دست و زبانتان کاری که ناپسند است نهی کنید . در راه خدا با دشمنان دین و نفس اماره جهاد کنید . و به دست و زبانتان کاری که ناپسند است نهی کنید .

در راه خدا با دشمنان دین و نفس اماره جهاد کنید . جهادیکه شایسته اوست . تا جائی که توانائی دارید از جهاد در راه خدا خود داری ننمائید در راه خدا از سرزنش سرزنش کننده گان واهمه ای نداشته باشید .

در امر به معروف و نهی از منکر و سایر احکام الهی سرزنشها مانع انجام وظیفه تان نگردد . و برای یاری حق هر جا به سختی که باشد اقدام کنید. در راه دین کسب دانش نمائید و احکام آنرا بسیار موظفید در هر کاری از خدا طلب خیر و نیکوئی بسیار کنید . برادران پاسدار قرآن را حتما بخوانید در فکر و اندیشه این باشید که تقوا را نصب العین خود قرار دهید . خدایا شکر می کنم که افتخار پاسداری از اسلام که خدمتگذاری به خدا و خلق خدا است نصیبم کردی و بر ما منت نهاده رهبر عالیقدر امام خمینی ، این نعمت بزرگ را به ما عنایت فرمودی خدایا مرا به درجه رفیع شهادت که به فرموده امام امت خمینی بت شکن (( شهادت یک فیض عظیم و از هم چیز افضل تر است )) برسان به پدران و مادران عزیز سفارش می کنم که جوانانشان را به جبهه های حق علیه باطل بفرستند و از رفتن آنها بسوی جبهه های حق علیه باطل که همان جهاد در راه خدا می باشد جلوگیر ننمائید چون خون جوانانمان از خون علی اکبر و علی اصغر امام حسین (ع) بالاتر نیست .

ما درس شهادت را از مکتب امام حسین (ع) آموختیم اینک که ندای هل من ناصرا ینصرنی امام حسین (ع) در این برهه از تاریخ اسلام . بر زبان گویای نواده پیامبر زاده زهرا این قلب تپنده مسلمین جهان این یاور مستضعفین دنیا . این ابراهیم زمان و نائب بر حق امام زمان (عج) مهدی موعود منجی بشریت امام امت امام خمینی جاریست باید لبیک یا خمینی گفت و در مقابل قابیلیان و یزیدیان زمان ایستاده و هرگز زیر بار ذلت نرفت و تا زمانی که قابیلیان در روی زمین ظلم و ستم می کنند برای همه مسلمانان واجب است ، که از اسلام دفاع کنند و نگذارند در لوای اسلام به اسلام خیانت بشود .

این انقلاب اسلامی که بعد از هزار و چهار صد سال این اولین حکومت اسلامی است که زمینه ساز حکومت جهانی مهدی (عج) به رهبری امام خمینی می باشد . برادران و خواهران نماز جماعت را در مساجد برگزار کنید و در دعاهای توسل و کمیل شرکت نمائید دعا ب جان امام و دعا برای پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه ها حق علیه باطل و دعا برای آزادی کربلای امام حسین (ع) یادتان نرود .

مبادا دعاها و نماز جماعت را خون شهدا را فراموش کنید . آنموقع است که غضب الهی شامل حالتان می شود در آخر از تمامی برادران حلالیت میطلبم. و از خدا طلب رحمت برای خودم و تمامی برادران می کنم . به امید روزیکه حکومت جهانی مهدی (عج) سراسر جهان را فرا خواهد گرفت .

و به امید پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل .

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار  .

وصیت نامه اینجانب علی مافی رنجی




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات