شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید محمدرضاپور-مرتضی
شهید مرتضی محمدرضاپور
نام پدر: محمدرضا
تاریخ تولد: 1-2-1364 شمسی
محل تولد: البرز - کرج
تاریخ شهادت : 21-8-1390 شمسی
محل شهادت : کرج - ملارد
بهمراه شهید حسن تهرانی مقدم 
گلزار شهدا: حصار
البرز - کرج
 
شهید مرتضی محمدرضاپور در خرداد ماه سال 1364 در حصار کرج چشم به جهان گشود و حیات دنیوی خود را آغاز کرد.
وی دوران تحصیل خود را در پایه ابتدائی و راهنمایی در حصار و ادامه تحصیل خود را در مقطع دبیرستان در دبیرستان دهخدا کرج گذراند و در حین تحصیل در دو رشته کوهنوردی و کونگ فو فعالیت داشت که در سال 1380 موفق به صعود  قله سهند و در رشته‌‌ کونگ فو در سال 1383 موفق به کسب مدال شد.
وی در پایگاه های بسیج فعالیت می‌ کرد و عاشق ولایت فقیه امام سید علی خامنه ‌ای و عاشق خانواده بود، پس از اتمام خدمت سربازی، لباس سبز سپاه را پوشید و مشغول به کار شد، تا اینکه حماسه بزرگ شهادت را رقم زد.
اگر با دید وسیع به آنچه که او در مدت چندین سال عمر پر برکتش بنگریم، جز خوبی ها و محبت ها و ایثار چیز دیگری  پیدا نخواهیم کرد اما چیز دیگری که بشود به زبان آورد این است که ایشان به دوستان خود علاقه‌ی زیادی داشتند همیشه زبانزد خاص و عام بود.
وی فرزندی بود که همیشه  لحظه ای از یاد خدا غافل نبود و عاشق اهل بیت و هیئت های عزاداری  سرور شهیدان  آقا امام حسین (ع) بودند و علاقه بسیاری به حضرت ابوالفضل (ع) داشتند و به کربلا هم مشرف شده بودند.
پدر شهید می گوید: یک هفته قبل از شهادتش برادر شهید مرتضی محمدرضاپور خواب دیده بود که خودروی سفید رنگی خریده و یک آقای نورانی در کنار او داخل خودرو نشسته و دشمنان آقا پشت سرش دنبال او بودند وی پیاده شد و دشمنان آقا را به هلاکت رساند و وقتی به سوی خودرو بازگشت دید که آقای نورانی در ماشین نیستند.
در روز شنبه 21 آبان ماه سال 1390 بود و ساعت بیست و چند دقیقه از یک بعد از ظهر می‌گذشت که تهران و حومه تهران با صدای مهیبی لرزید.
شهید مرتضی محمدرضاپور به همراه سردار سرلشکر شهید حسن طهرانی مقدم رئیس سازمان خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چند تن دیگر از پاسداران در پادگان شهید مدرس بر اثر انفجار زاغه مهمات به شهادت رسیدند.
مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر چهار شهید حادثه ملارد صبح روز ۲۳ آبان ماه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در کرج برگزار شد.
پیکر پاک این شهیدان به اسامی شهید امید طلائیان، شهید بایرامعلی صفری، شهید وحید عزیزی و شهید مرتضی محمدرضاپور از میدان سپاه کرج تشییع و در مقابل تالار شهید نژاد فلاح استان البرز و با حضور گسترده مردم نماز اقامه شد.
پس از تشییع پیکر پاک شهید امید طلائیان و شهید بایرامعلی صفری در بارگاه امامزاده محمد(ع) کرج، شهید وحید عزیزی در مشکین‌ دشت و شهید مرتضی محمدرضاپور در گلزار شهدای حصار کرج آرام گرفتند.
 
 
 
 
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات