شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید محمدی-جلال
شهید جلال محمدی
نام پدر: یدالله
تاریخ تولد: 11-2-1335 شمسی
محل تولد: کردستان - بیجار 
تاریخ شهادت : 2-11-1366 شمسی
محل شهادت : ماووت
عملیات : بیت المقدس2
گلزار شهدا: بهشت رضا
البرز - نظرآباد

نام شهید : جلال محمدی 
نام پدر : یدالله 
محل تولد :بیجار 
تاریخ تولد : 1335
مدرک تحصیلی : چهارم نظری 
وضعیت تأ هل : متاهل 
تعداد فرزندان : 2
دختر:2
شغل شهید : کارگر 
محل کار: کارخانه سیمان آبیک 
تاریخ شهادت : 20/11/66
نحوه شهادت : اصابت ترکش به کمر 
محل شهادت : ماووت 
نشانی مزار: بهشت زهرا نظر آباد 
ارگان اعزام کننده : سپاه پاسداران 
یگان خدمتی : بسیج 
آخرین مسئولیت در جبهه : رزمنده 
سابقه مجروحیت : ماووت 
 
[ خلاصه ای از زندگی شهید ] 
شهید جلال محمدی به سال 1355 در روستایی از توابع شهرستان بیجار متولد شد . دوران کودکی را در روستا سپری کرد و سپس وارد دبستان شد .پس از طی مقطع ابتدایی تحصیل در مدرسه راهنمایی نیز توفیق یافت مدرک پایه سوم راهنمایی را اخذ نماید .
در دوران مبارزات مردمی بر ضد رژیم طاغوت ، شهید بزرگوار از جوانان مبارز و انقلابی بود و در راهپیمایی ها و فعالیت های سیاسی و مذهبی همواره شرکت فعال داشت و شرکت در مبارزات را یک وظیفه شرعی می دانست .
در تحصیل علم موفق شد تا پایه چهارم دبیرستان طی نماید و پس از آن به کار و فعالیت پرداخت .پس از مدتی جستجو و بررسی مشاغل مختلف، در کارخانه سیمان آبیک مشغول کارگری شد و در انجام وظایف محوله با صداقت و درستی می کوشید و از زحمتکشان و کارگران دلسوز و متعهد آن واحد تولیدی بود .
در سنین جوانی پیمان مقدس ازدواج برقرار ساخت و ثمره این ازدواج دو فرزند دختر بود که ایشان را بسیار دوست می داشت و ارج می نهادند . ایشان اصرار می ورزید که فرزندانش در مکتب حضرت زهرا (س) تربیت یابند شهید در صحنه های نبرد هشت سال دفاع مقدس نیز مردانه حضور یافت و از وجود پر برکت خویش این صحنه را نیز به فیض و برکت رساند و خود نیز پس از مبارزات و رشادت های بسیار در تاریخ 20/11/1366 در منطقه ماووت به فیض عظیم شهادت دست یافت .
پیکر مطهرش در بهشت رضای شهر نظر آباد در میان جمع عاشقان و شاهدان دفاع مقدس به آرامش ابدی رسید . روانش شاد


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات