شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید مردانی-قربانعلی

شهیدقربانعلی مردانی

نام پدر: زنده علی

شغل : کشاورز

تاریخ تولد: 5-7-1342 شمسی

محل تولد: عباس آباد کرج

تاریخ شهادت : 15-8-1362 شمسی

محل شهادت : پنجوین

عملیات : والفجر4

دلیل شهادت : اصابت گلوله

گلزار شهدا:  بی بی سکینه

 شهریار - صفادشت


روحیه سربازان ما همیشه قوی است

زندگی نامه شهدا

شهید «قربانعلی مردانی» از شهدای دوران دفاع مقدس است. او در خاطرات خودنوشتش می نگارد: «ما با اسلحه کلاش و دشمن با اسلحه سنگین تیربار و دوشکا و توپ ضدهوایی خمپاره و توپ به طرف ما شلیک می‌کردند اما روحیه بچه‌های خودی خیلی خوب بود.»


به گزارش نوید شاهد البرز؛ شهیدقربانعلی مردانی، فرزند زنده‌علی و کبری، در پنجم مهرماه سال 1342 در روستای عباس‌آباد از توابع شهرستان کرج به دنیا آمد.

او تا اول نظری در رشته ریاضی درس خواند و سپس با شروع جنگ تحمیلی تحصیل را رها کرد. با شروع جنگ تحمیلی به‌ دلیل علاقه زیاد به جبهه و جنگ عازم جبهه شد.

او عضو بسیج شد و از طریق بسیج به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت. در پایگاه بسیج فعالیت‌های گوناگونی انجام می‌داد. از طریق تیپ محمد رسول الله(ص) به جبهه رفت و سرانجام قربانعلی مردانی در پانزدهم آبان ماه 1362، در منطقه پنجوین با اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر پاکش بعد از تشییع در گلزار شهدای بی‌بی سکینه به خاک سپرده شد.

او در خاطراتش نیز چنین می نگارد: 

«درود فراوان بر رزمندگان جان بر کف که در جبهه‌های نور علیه ظلمت هستند. از شهر باختران در تاریخ چهارم مهر ماه 1365، به طرف شهر سردشت حرکت کردیم و از سردشت لباس کردی تحویل گرفته و وسایل اسلحه و خشاب و کاتیوشا و... به طرف خاک دشمن حرکت کردیم. در رودخانه کلاک به کمین دشمن برخوردیم و مدت دو ساعت ما در زیر آتش دشمن قرار گرفتیم. ما با اسلحه کلاش و دشمن با اسلحه سنگین تیربار و دوشکا و توپ ضدهوایی خمپاره و توپ به طرف ما شلیک می کردند. اما روحیه بچه‌های خودی خیلی خوب بود. با اینکه دشمن اسلحه سبک و سنگین داشت خیلی روحیه سربازهای او ضعیف بود. آنها با شکست مواجهه شدند و خوشبختانه ما همگی سالم و پیروزمندانه از منطقه خارج و به طرف حرکت کردیم.»

شهید «قربانعلی مردانی» در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: «بنده ضعیف خداوند هستم و شوق او دارم، به همین خاطر پای به جبهه گذاشته‌ام. به برادرانم وصیت می‌کنم نماز را بزرگ بشمارید، تقوا پیشه کنید، متشکر خدا باشید و عاشق او... امام عزیز را گرامی و هیچ‌گاه تنها نگذارید از خط او انحراف پیدا نکنید محکم باشید.»



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات