شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید مهدی نوه سی -حیدر

شهید حیدر مهدی نوه سی

نام پدر: حسنقلی

نام مادر:زینب خانم

تاریخ تولد: 7-3-1318 شمسی

محل تولد: آذربایجان غربی - خوی

سن:48سال

شغل:بنا

متاهل:صاحب 6فرزند

بسیجی

تاریخ شهادت : 26-11-1366 شمسی

لشگر 10 سیدالشهدا(ع)

محل شهادت : ماووت

عملیات:بیت المقدس ۲

گلزار شهدا:

 حیدر مهدی نوه سی فرزند حسن به سال 1318 در خانواده‌ای مستضعف و متدین در شهرستان خوی متولد شد . پدرش کشاورز بود وی دوران کودکی را در کانون گرم و آغوش پر مهر و محبت خانواده سپری کرد و به علت فقر مالی و کمبود امکانات رفاهی و مالی موفق به کسب تحصیلات نشد .
وی 16 ساله بودند که مادرشان را از دست دادند و بعد از فوت ایشان به تهران مهاجرت نمودند و به کارگری در ساختمان پرداخت و از این طریق امرار معاش می‌نمود . وی در سال 1348 ازدواج کرد که ثمره‌اش شش فرزند می‌باشد . وی با شروع جنگ تحمیلی به عضویت ثابت بسیج در آمد و به فعالیت در این نهاد انقلابی پرداخت که از طریق بسیج نیز به جبهه حق علیه باطل شتافت که پس از رزمی بی‌امان در تاریخ 18/3/66 در عملیات بیت المقدس 2 در منطقه عملیاتی ماووت مفقودالاثر می‌گردد.


نظرات (۱)

  • مجتبی مهدی نوه سی
  • شهید حیدر مهدی نوه سی، یکی از شهدای گرانقدر دفاع مقدس ایران، نمادی از ایمان، اخلاص و اعتقاد به ارزش‌های انقلاب و میهن بود. وی با دلسوزی و ایمان عمیق خود، به جبهه‌های مختلف جهادی اعزام شده و در میدان‌های نبرد، با شجاعت و استقامت، دشمن را به شکست وا داشت.
    شهید حیدر مهدی نوه سی، با تضحیات و قربانی‌هایش، نشان داد که بفداکاری، ایمان، و عشق به وطن و مردم، ارزش‌هایی است که هیچ چیز جایگزینی برای آنها ندارد. او با روحیه‌ی پاک و مردانه، برای دفاع از کشور و مردمش، به تلاش بی‌وقفه خود ادامه داد و در مسیر راه و روش امام و رهبری پیش رفت.
    شهادت حیدر مهدی نوه سی، نشان از پایبندی به ایده‌ها و ارزش‌های انسانی بوده است و خاطره‌ی او همیشه در قلوب ما ز�ده خواهد بود. او با قربانی‌هایش، به ما یادآوری می‌کند که آزادی و استقلال، ارزش‌هایی است که برای حفظ آن باید به آن پایبند بمانیم.
    شهید حیدر مهدی نوه سی، نمونه‌ای برتر از ایمان، اخلاص و اراده‌ی آهنین برای دفاع از وطن و انقلاب بود. او همیشه در یاد و خاطرات ما زنده خواهد بود و از تلاش‌ها و قربانی‌هایش برای مبارزه با ستم و ظلم، همیشه به یاد خواهیم داشت.

     

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    شهدای البرز

    "گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

    آخرین نظرات