شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید مهدی نوه بهادرانی-محمد

شهید محمد مهدی نوه بهادرانی

نام پدر: اکبر

نام مادر:زهرا

تاریخ تولد: 15-6-1342 شمسی

محل تولد: البرز - کرج

سن:20سال

سرباز ارتش

تاریخ شهادت : 27-11-1362 شمسی

محل شهادت : گیلانغرب

گلزار شهدا: چهارصددستگاه 

البرز - کرج

http://s9.picofile.com/file/8366744700/%D9%86%D9%88%D9%87_%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C.jpg

 

شهید محمد مهدی نوه بهادرانی در سال 1342 در خانواده ای مذهبی و متدین در شهرستان کرج پا به عرصه وجود نهاد. دوران طفولیتش را در دامان مادری پاک و عفیف و پدری مهربان پشت سر گذاشت و در سن هفت سالگی برای کسب علم و دانش وارد مدرسه شد و شروع به تحصیل کرد. دوره ابتدایی را با موفقیت طی کرد و برای تأمین امرار معاش خانواده تحصیل را رها کرده و همراه پدر به کار مشغول شد و درآمد خود را صرف مخارج خانواده می‌کرد.

 

محمد نمازش را اول وقت و به جماعت می‌خواند. در اکثر نماز جمعه ها شرکت می‌کرد و مردم را نیز تشویق به این کار می‌نمود و قرآن را با صدای زیبا تلاوت می‌کرد. اهل ورزش و خطاطی در اوقات فراغت بود. بسیار مودب و با شعور بود، با همه رفتاری خوش داشت و هیچ گاه آزار و اذیتی به کسی نمی‌رساند. کم حرف بود و سعی می کرد به معلوماتش بیافزاید و بسیار صادق و راستگو بود.

 

در زمان اوج گیری انقلاب در اکثر تظاهرات ها شرکت می‌کرد و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به عضویت بسیج در آمد و روزها را کار می‌کرد و شب ها را به دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی مشغول شد. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که نقشه از قبل تعیین شده استکبار جهانی بود داوطلبانه به خدمت مقدس سربازی رفت و به سوی میدان های نبرد شتافت و به مقابله با صدام و سپاهیانش پرداخت تا این که سرانجام در تاریخ 1362/11/27 در منطقه عملیاتی گیلانغرب پس از ماه ها رزم آفرینی بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای چهارصد دستگاه به خاک سپرده شد.

 

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات