شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید مهرانی-حجت

شهید حجت مهرانی

نام پدر: حسن

نام مادر:خاتون

تاریخ تولد: 1-8-1346 شمسی

محل تولد: البرز - طالقان-روستای مهران

سن:20سال

متاهل و صاحب سه فرزند

پاسدار

تاریخ شهادت : 6-5-1366 شمسی

محل شهادت : سومار

گلزار شهدا: مهران 

البرز - ساوجبلاغ


نوید شاهد البرز؛

شهید «حجت الله مهرانی» که نام پدرش«حسن» در سال 1346، در روستای «مهران طالقان» در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. دوران پر نشاط کودکی را در کوچه پس کوچه های روستا سپری کرد و به کسب تجربیات مختلف از زمینه های مختلف زندگی پرداخت. در سن هفت سالگی به دبستان رفت و پس از پایان دوره ابتدایی در دبستان روستا، به مقطع راهنمایی راه یافت و تا پایه دوم راهنمایی به تحصیل ادامه داد اما به دلیل مشکلات مالی در زندگی، به ناگزیر از تحصیل کناره گرفت و به کار و فعالیت مشغول شد. شهید برای کمک به هزینه های زندگی به کارگری می رفت و مزد کارش را صرف تامین مایحتاج خانواده می کرد. از این راه یاری پدر و مادر زحمتکش خویش می نمود پس از چند سال کار و فعالیت توانست، علاوه بر دستگیری از پدر و مادر در مخارج منزل و امور زندگی برای زندگی فردای خویش نیز پشتوانه ای تهیه کند و در سنین جوانی در عمل به تکلیف الهی، همسری شایسته خود برگزید و پیمان مقدس ازدواج با وی برقرار ساخت. ثمره این پیوند، سه فرزند بود که خداوند به ایشان ارزانی داشت. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و در این نهاد مقدس به خدمت هموطنان خویش مشغول شد البته در کنار آن به کار و تلاش خویش نیز ادامه می داد و به عرق جبین رزق خانواده خویش را نیز تامین می کرد.

شهید حجت الله مهرانی در وصیت نامه ای بسیار کوتاه خود چنین می نگارد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب «حجت مهرانی» می خواهم به جبهه بروم یعنی «عاشق شهید شدن هستم» و می خواهم راه باهنر و رجائی ها و بهشتی ها و دستغیب ها را ادامه دهم یعنی راه حسینیان را ادامه دهم که همان راه امام حسین بود که در وسط تابستان با دهان روزه با کفار می جنگند.


منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات