شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید نفر-غلامرضا

شهید غلام رضا نفر

نام پدر: شمس الله

نام مادر:اشرف

تاریخ تولد: 9-3-1337 شمسی

محل تولد: تهران - شهریار

دانشجو

سربازارتش

تاریخ شهادت : 2-3-1361 شمسی

محل شهادت :خرمشهر

عملیات : بیت المقدس

گلزار شهدا : برداباد

 تهران - شهریار

وصیت نامه شهید دانشجو «غلامرضا نفر»؛

ای مادر، تو درخت گلی و پدر ریشه های آن و من گلی از گلزارتان می باشم. آرزو دارم که قبل از پرپر شدن چیده شوم . هر چند که گل آخر پرپر می شود، پس چه بهتر قبل از شکفتن چیده شوم و مورد استفاده عموم گردم. آرزو دارم، که بعد از مردنم بر بالینم ننالید ، چون گل های نیک محمدی چیده شده الهی ،بر من رشک برند.

مگر زندگی چیست جز مردن؟همه چیز آخرش مرگ است و چه بهتر در راه هدف بمیرم .(شهادت افتخار است ، پس خوشحال باشید که شهیدم) هدفی که رسیدن به آن کار هر کسی نیست . مگر خواست خدا باشد.

 خدایا مرا بیامرز و بر بستگان من نیرویی عطا کن تا بر مزارم راحت و آسوده بخوابم.

مادر جان ،من راهی راهی می شوم که خود طالب آن هستم .شما بر من افتخار کنید،مبادا بر این صدامیان ضعف نشان داده و تا ابد مرا در رنج فرو بگذارید. زندگی من ، همان بود که بر این دنیای خاکی،که تمام شد،هدف من ،بعد از مردن من است .

ای خدا از آسمان سنگ بباران بر سر این کفار بعثی و از عزا بیرون بیاور، مادران رنج دیده .

من که اهدافم زمردن بیش نیست.پس چه بهتر مرده شم وز قطره های خون من مردان خیزند مادرم را طاقتی ده زینبی وار تا که من آسوده خوابم بر کنار لاله ای بگذار ،لاله ای قرمز بر کنارم تا که شاهد باشد بر مزارم.

والسلام

منبع: مرکز اسناد اداره کل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات