شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید نوازانی-نادر

شهید نادر نوازنی

نام پدر: احمد

نام مادر:بتول

تاریخ تولد: 7-10-1340 شمسی

محل تولد: تهران

متاهل

پاسدار

تاریخ شهادت : 14-2-1361 شمسی

محل شهادت:تهران

درگیری با نیروهای گروهک منافقین

گلزار شهدا: حصار 

البرز - کرج

برادرش داریوش نیز در سال1362در فکه به شهادت رسیده است.


در سال 1341 در خانواده مذهبی در تهران به دنیا آمد . تحصیلات ابتدائی را در مدرسه حائری گذراند . و دوره ی راهنمائی را وارد مدرسه اسلامی طاهری گردید این مدرسه راهنائی به دلیل تعالیم اسلامی اش توسط رژیم منحل شد . برای ادامه تحصیل مجبور شد به مدارس دولتی دیگری برود . با نزدیک شدن ایام اوج گیری انقلاب اسلامی نادر نیز همچون دیگر نوجوانان انقلابی به صفوف یکپارچه ملت پیوست و در مبارزات مردم فعالانه شرکت جست . با دستگیری مدرس کلاسهای اصول عقاید و عربی اش به صحنه ی دیگری از مبارزه رو آورد . و در نشر اعلامیه و تکثیر پیامها ی امام فعالانه شرکت می جست . در سال 1357 به اتفاق خانواده اش به اراک عزیمت کرد .

پس از پیروزی انقلاب ازدواج کرد و صاحب فرزند به نام محمدرضا گردید و در همین اوقات به پدرش در کار کشاورزی کمک می کرد . سپس به کرج نقل مکان کرد و در اینجا بود که به عضویت سپاه پسداران انقلاب اسلامی تهران در آمد .

عاقبت در 12 اردیبهشت 61 توسط تیم های تروریستی منافقین در یک درگیری مسلحانه هدف گلوله قرار می گیرد و به شهادت می رسد.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات