شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید نوری باشسیز - الله وردی

شهید الله وردی نوری باشسیز

نام پدر: ابراهیم

نام مادر:فاطمه

تاریخ تولد: 19-3-1312 شمسی

محل تولد: آذربایجان شرقی - بستان آباد

متاهل

بسیجی

سن:49سال

تاریخ شهادت : 17-2-1361 شمسی

محل شهادت : خرمشهر

عملیات:بیت المقدس

گلزار شهدا: امامزاده محمد 

البرز - کرج

فرزندش علی نیز بعد از شهادت پدر به اسارت رژیم بعثی درآمد






 شهید «الله وردی نوری باشسیز» در نوزدهم خردادماه سال 1312، در یکی ازروستاهای «تبریز» به نام «باشسیز» در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. در سن هفت سالگی پدر خود را از دست داد و بعد از آن بار زندگی بر دوش او نهاده شد. طبع بلند و همت بالایش به او اجازه نمی داد که قبول کند خرج زندگی شان را اقوام برعهده بگیرند. لذا در سن هشت سالگی به دنبال یافتن کار و ادامه زندگی همت گماشت و راهی تهران شد و از آنجا که روحی پاک و قلبی سرشار از مهر خداوند در دل داشت توانست به زندگی پاک خود در تهران آن زمان ادامه دهد و در آن زمان شهید در تهران هم کار می کرد و هم درس می خواند و توانست تا پایان پنج ساله ابتدائی درس بخواند و با شروع انقلاب به صف امت مسلمان و مبارز پیوست و با شرکت در راهپیمائی ها و تشویق مردم به تلاش در راه انقلاب توانست فعالیت نماید.

او بنا به سنت نبوی ازدواج نموده بود و شش فرزند داشت که هم اکنون ادامه دهنده راه پدر عزیز خویش هستند.

شهید «الله وردی نوری» پس از شروع جنگ تحمیلی به سوی جبهه ها شتافت و به مبارزه بر علیه یزیدیان پرداخت و سرانجام در تاریخ هفدهم اردیبهشت 1361، در عملیات بزرگ و پیروزمند «بیت المقدس» شرکت کرد و در خرمشهر این شهر خونین به درجة شهادت نائل گردید و به لقاء الله پیوست. تربت پاک شهید در جوار «امامزاده محمد» نمادی از ایثار و شهامت در راه وطن است.


یکی از فرزندان شهید الله وردی به  نام « علی» نیز 9 روز بعد از شهادت پدرش در جبهه به اسارت رژیم بعث عراق درمی آید .


شهید «الله ویردی نوری باشسیز» در وصیت نامه خود چنین بیان نموده است:

بسمه تعالی

وصیت می کنم به خانواده عزیزم که بعد ازمن که پیرو خط امام و انقلاب گوش به تمام فرامین امام و پیوسته مردم را ارشادکنید و هرگزبرای شهادت من ناراحتی نکنید که دشمنان اسلام و امام خوشحال شوند و این راه بهترین راه برای هر مسلمان است که دفاع ازدین و حیثیت و پیروی ازامام امت بنماید.

بهترین و بزرگترین پیامم به خانواده خودم وتمامی ملت مسلمان ایران این است که هرگز امام راتنها نگذاشته و پیوسته و همیشه به فرامین اوگوش دهید و حتما راه شهیدان عزیز را ادامه داده و دفاع از اسلام و مستضعفین در مقابل کفار و استکبارجهانی نمایند و این را مطمئن باشید که پیروزی نهائی ازآن اسلام و ایران است ضمنا مقدار بدهی من را به مقداری که خودمی دانید بپردازید.

درپایان بازنصیحتی به این منافقین و این جوانان گول خورده و اسیردست بیگانگان این است که به خود آیند و به خاطر ناموس و وطن دفاع کنید و آزاده و آزادمرد باشید. درود بیکرانم به تمامی شهیدان راه اسلام و انقلاب اسلامی .

درود به امام امت خمینی کبیر

درود برتمامی رزمندگان اسلام و ملت شهید پرور ایران

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار

 الله وردی نورباشی چهارشنبه پنجم اسفند ماه 1360

منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات