شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید ورمرزیار-محمد

شهید محمدآقا ورمزیار

نام پدر: علی شیر

نام مادر:ملک

تاریخ تولد: 7-6-1303 شمسی

محل تولد: همدان

متاهل

پاسدار

تاریخ شهادت : 16-8-1362 شمسی

محل شهادت :پنجوین

گلزار شهدا: امامزاده محمد

 البرز - کرج



شهید «محمد ورمزیار» در ششم خرداد ماه سال ۱۳۰۷، در خانواده‌ایی مذهبی و متدین در شهرستان «ملایر» پا به عرصه وجود نهاد. شهید عزیز به خاطر نبود امکانات و فقر مادی در روستا هیچ گاه نتوانست به مدرسه برود و از همان دوران نوجوانی به کار کشاورزی مشغول شد.

از همان دوران کودکی عشق و علاقه به ائمه و معصومین در وجود او نهفته بود و از این رو در برابر ظلم و ستم‌های رژیم پهلوی بیکار نمی‌نشست و در تمامی حرکت‌های مردمی شرکت می جست تا اینکه امام‌ خمینی(ره) فرمان مقابله با رژیم را دادند و کشور بعد از مدتی به پیروزی رسید و رژیم ۲۵۰۰ ساله پهلوی را شکست دادند و بعد از انقلاب به خاطر عشق به اسلام و امام به عضویت بسیج در آمده و شبانه روز خود را وقف دفاع از آرمان‌های و ارزشهای انقلاب اسلامی نمود.

در پی شروع جنگ تحمیلی خانواده خود را به خدا سپرده و به سوی میدان‌های پیکار و مردانگی شتافت و به مقابله با صدام عفلقی پرداخت. تا اینکه سرانجام در تاریخ شانزدهم آبان ماه ۱۳۶۲، در عملیات «والفجر چهار» در منطقه عملیاتی «پنجوین» بر اثر اصابت تیر به درجه رفیع شهادت نائل گردید. تربت پاک شهید در جوار «امامزاده محمد »کرج نمادی از ایثار و پایداری در راه وطن است.

 

وصیتنامه شهید محمد ورمزیار

بسم الله الرحمن الرحیم

بادرود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و آرزوی طول عمر و سلامتی برای آن حضرت که ازخداوند منان و بزرگ خواهان سلامت آن امام بزرگوار پیر جماران قلب طپنده همه محرومان عالم هستم.

این دعای همیشگی من است که خدایا امام ما را تا انقلاب ظهور حضرت مهدی (عج) نگهدار.

خدایا! خدایا! درد و بلای امام خمینی را بریزد درچاله حلق و گلوی من.

خداوندا! به ما توفیق خدمتگذاری در راه اسلام مقدس و اطاعت ازفرمان ولی فقیه نائب برحق حضرت امام عصر (عج) که دراین برهه از زمان حضرت روح الله ولی فقیه است عنایت بفرما و ازیاران باوفای او قرار بده.

اینک که مادر موقعیت حساس جنگ و رویارویی با آمریکای جهانخوار و متجاوزین به اسلام و حریم اسلامی قرار گرفته ایم و در نظر است که تاریخ عاشورا زنده بماند. ما یاران فداکار اسلام با جان و دل و مال با خدایمان پیمان بسته ایم که هیچ گونه سستی ننماییم.

 چون این وعده پروردگار است که در این راه مستقیم خداوندی اگر چه کشته شویم و چه بکشم پیروزیم و ما این پیروزی شهادت و دفع ظلم متجاوز را به جان و دل خریداری نموده و مصمم هستیم که انشاالله تاسرنگونی تمام ابرجنایتکاران غرب و شرق روی پای خود بایستیم و این حکومت اسلامی را به دست توانای صاحب اصلی آن یعنی حضرت امام مهدی (عج ) به رهبری بت شکن دوران که تمام بتهای شاهنشاهی را ابراهیم وار ویران کرد و ازبین برد یعنی حضرت امام خمینی(ره) بسپاریم

 ازخداوندقادر متعال خواهان این هستم که قدمهای ما را ثابت بدارد و پیروزی هرچه سریعتر را نصیب رزمندگان اسلام بگرداند.

خداوندا! اینک که ما در راه تو به امید تو حرکت کردیم. توانمان بخش و پیروزمان گردان.

و اما شما برادران و خواهران امروز رسالت سنگین دربرابر یزیدیان دارید امروز روز یاری حسین است. امروز یزید زمان به خیام حضرت اباعبدالله تجاوز کرده است و برای اینکه یاران درامان باشند خود به پا خیزید و دفع تجاوز یزیدیان را سردهید با دستی قرآن و با دستی دیگر سلاح آتشین را برگیرید.

برقلب دشمن زبون بتازید و تا پیروزی و فتح نهائی ازپا ننشینید که خداوند با ماست و هرکس که خداوند با او باشد شکست درپیش او معنی ندارد.

 هرقطره خونیکه دراین مملکت درکربلای مختلف ایران وجهان اسلام برزمین ریخت ما برای حفظ و حراست آن مسئول هستیم و باید این نوید را به تمام محرومان عالم بدهیم که ما شما را به یاری و قدرت پروردگار ازظلم استکبار غرب و شرق نجات خواهیم داد. اینک درب پیروزی انصارخدا و حزب الله به روی این کشور جمهوری اسلامی گشوده شده است. به سویش پرواز کنید و با عقل سلیم به یاری خدا بشتابید.

خداوند یاریتان فرماید و رزمندگان پرتوان اسلام را پیروزی عطا فرماید
 خدایا! خدایا! تو را به جان مهدی تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار…
منبع:kamali-zadeh.ir




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات