شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید ورمرزیار-محمدهاشم

شهید محمدهاشم ورمزیار

نام پدر: محمدتقی

نام مادر:خانم بس

تاریخ تولد: 5-2-1332 شمسی

محل تولد: لرستان - دورود

تاریخ شهادت : 2-11-1361 شمسی

بسیجی

کارگرکارخانه

متاهل

محل شهادت :سفیدرود-بانه-کردستان

گلزار شهدا:بهشت سادات

قطعه:28 ردیف:31 شماره مزار:21



به گزارش نوید شاهد شهرستان‌های استان‌تهران،

شهید «محمد هاشم ورمزیار» یادگار «محمدتقی» پنجم اردیبهشت ماه 1332 در یکی از روستاهای توابع لرستان به نام میانرودان، دیده به جهان گشود. ایشان پس از گذراندن دوران کودکی راهی مکتب خانه شده و به فراگیری قرآن و خواندن و نوشتن پرداخت. پس از گذشت چند سال فعالیت در کارخانه، در سن هجده سالگی ازدواج کرد و سه فرزند پسر از ایشان به یادگار مانده است.

شهید ورمزیار، پس از انجام دو سال خدمت سربازی، مدتی را در شمیرانات در باغی به سرایداری پرداخت و همزمان با آغاز انقلاب اسلامی ابتدا به سرخه حصار و سپس به شهر قدس آمده و در این شهر شهید پرور، سکونت یافت. ایشان در دوران جنگ تحمیلی با عضویت در بسیج کارخانه، فعالیتهای انقلابی خود را پیش برد اما آن چنان دل در گرو حضور در جبهه های نبرد داشت که سرانجام راهی کردستان شد و به یاری رزمندگان اسلام شتافت. این شهید والامقام در تاریخ دوم بهمن ماه 1361 پس از رشادت های فراوان، بر اثر اصابت تیر، به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

با سلام و درود بر پیامبران و سفیران الهی مخصوصاْ آخرین آنها حضرت ختمی مرتبت حضرت ابوالقاسم محمد(ص)

 و با سلام و درود بر امام اولمان و امیرمؤمنان و سرور آزادگان و شیرخدا و مرد میدان نبرد پدر یتیمان پدر 11 امام بر حق و آخرین فرزند شما و آخرین امام بر حق ما حضرت مهدی (عج) صاحب زمان و برقرار کننده عدالت در روی زمین و کوبنده ستمگران و ظالمان و یاور مظلومان و ستمدیدگان

 و با سلام و درود بر نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی امام خمینی و امت برکاته

و با سلام و درود بر شهیدان اسلام از صدر اسلام تاکنون

 و با سلام و درود بر معلولین و مجروحین انقلاب اسلامی و با سلام بر امت شهید پرور و سلحشور و مبارزه و همیشه در صحنه ایران وصیت نامه خود را آغاز می کنم .

 همسرم سلام علیکم بعد از سلام امیدوارم که در پناه حضرت امام زمان (عج) سالم و سلامت باشید و همیشه در حال عبادت و بندگی خدا باشید زیرا که هدف از آفرینش انسان همین عبادت کردن خدا است زیرا که اگر انسان خدا را عبادت نکند هیچ فرقی با سایر جانداران ندارد و فرق انسان و حیوان فقط همین است که انسان عبادت و بندگی خدا را باید انجام دهد تا خداوند برکات و فضائل خود را نصیب او بکند امیدوارم که در نبود من از بچه ها خود مراقبت کنید و نگذارید که آنها احساس کمبود کنند و ناراحت شوند مانند پدر بالای سرآنها باشید و بعد از من شما مختار و آزاد هستید و هر تصمیمی که می خواهید برای خوشبختی خود و بچه ها بگیرید فقط سفارش من این است که بچه ها را خوب تربیت کنید و آنها را مکتبی و در خط اسلام و آشنایی با قرآن و عبادت و بندگی خدا را به جا می آورند و هرگز نگذارید که احساس کمبود کنند.

 هیچ گونه طلب و بدهکاری ندارم فقط حدود 4000 تومان چهار هزار تومان به شرکت پاس وام بدهکارم که بعد از شهید شدن من پرداخت شود به شرکت تا مدیون کسی نباشم

 امیدوارم که اگر در زندگی زناشویی خطایی و یا گناهی از بنده سر زده است شما ببخشید و برایم دعای خیر بکنید و مرا حلال کنید و نیز از کلیه فامیل و آشنایان و دوستان نزدیک و دور تقاضای بخشش دارم و امیدوارم که بنده را حلال کنید و دیگر عرضی ندارم خداحافظ شما انا الله و انا الیه راجعون .

19/10/61

منبع: قدسیان قدس (زندگی‌نامه شهدای شهرستان قدس)



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات