شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید پوردشت-محمدعلی

شهید محمدعلی پوردشت

نام پدر: نورعلی

تاریخ تولد: 1-5-1345 شمسی

محل تولد: البرز - ساوجبلاغ

تاریخ شهادت : 6-5-1366 شمسی

محل شهادت : میمک

گلزار شهدا: شیخ حسن 

البرز - نظرآباد

این شهید بزرگمنش در تابستان سال 1345 در روستای شیخ حسن متولد شد. خانواده او که خانواده ای مذهبی و شهید بودند، به تربیت وی همت گماشتند و او نیز به آراسته به تربیت اسلامی شد.

از آنجایی که فرزند کوچک خانواده اش بود، همواره مورد محبت و توجه آنان بود. پس از پایان تحصیلات ابتدایی، مانند بسیاری از فرزندان روستایی دست از تحصیل باز کشید و به یاری پدر در امور کشاورزی شتافت و همواره یار و مددکار و رفیق شفیق پدر بود.

شهید بزرگوار بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد و بسیار متواضع بود. در طول زندگی، ایشان هیچ کس را آزرده خاطر نکرد. همیشه افشای سلام می کرد و در سلام دادن همیشه پیشقدم بود.

به ورزش کردن، خصوصاً فوتبال علاقه مند بود. جوانی بسیار متین و باوقار بود و از کلمات زشت و ناپسند پرهیز می نمود.

پس از آنکه شیپور جنگ تحمیلی توسط بعثی های کافر نواخته شد، لباس خدمت به میهن عزیزش را بر تن نمود و در کنار دیگر همرزمان بسیجی و سپاهی و ارتشی، قرار گرفت و از آنجا که روحش به محل الاعلی تعلق داشت، مورد اصابت ترکش های فراوانی قرار گرفت و دار باقی را بر دار فانی برگزید و به سوی ملکوت خداوندی پرواز کرد.

https://s30.picofile.com/file/8473822342/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%B4%D8%AA_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B9%D9%84%DB%8C_2_.jpg

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات