شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید چلبی-بهجت الله

شهید بهجت الله چلبی

نام پدر: شاه علی

تاریخ تولد: 1-2-1326 شمسی

محل تولد: همدان - تویسرکان 

تاریخ شهادت : 5-1-1361 شمسی

محل شهادت : دشت عباس

آرپی جی زن

تیپ محمدرسول الله(ص)

عملیات : فتح المبین

گلزار شهدا: امامزاده محمد 

البرز - کرج

شهید بهجت‌الله چلبی در سال 1326 در روستای سیستانه توسیرکان در خانواده‌ای فقیر و مستضعف و مذهبی و متدین دیده به جهان گشود و به علت تنگدستی خانواده از همان ابتدا مشغول کار شد و زحمت کشیدن برای به دست آوردن لقمه‌ای حلال را تجربه نمود. شهید در سنین کودکی در روستا به مکتب قرآن می‌رفت و به فراگیری این کتاب آسمانی دل سپرده بود. پس از اینکه به سن بلوغ رسید به شهر کرج مهاجرت نمود. ازدواج کرد و خداوند 3 فرزند به او عطا نمود و در دوران خفقان قبل از انقلاب شهید فعالیتهای سیاسی بسیار داشت از قبیل پخش نوار سخنرانی امام در سال 42 و  در مجالس‌های مذهبی و مخالف با طاغوت و رژیم ستمشاهی ، شرکت می‌نمود و پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی در صحنه باقی ماند و برای پیشبرد اهداف انقلاب و امام بزرگوار فعالیت بسیار می‌نمود تا اینکه جنگ تحمیلی آغاز شد و شهید تصمیم گرفت که به جبهه برود و برای یاری رساندن به رزمندگان اسلام راهی شد و در عملیات فتح‌المبین در دزفول بر اثر ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل گردید و به لقاءالله پیوست.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

نام شهید: بهجت‌الله چلبی                          

نام‌پدر: شاه‌علی 

محل تولد: توسیرکان                             

تاریخ تولد: 1/2/1326                         

وضعیت تأهل: متأهل

تعداد فرزندان: 3 فرزند                               

دختر: 1

پسر: 2                                         

شغل شهید: بنا

تاریخ شهادت: 5/1/61                            

نام عملیات: فتح‌المبین

نحوه شهادت: ترکش خمپاره                         

محل شهادت: دشت عباس

نشانی مزار: امامزاده محمد کرج                        

مدت حضور در جبهه: 1 ماه

دفعات اعزام: 1 بار                             

تاریخ آخرین اعزام: 23/11/60

ارگان اعزام‌کننده: بسیج                               

یگان خدمتی: تیپ محمدرسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم

آخرین مسؤولیت در جبهه: رزمنده

بسم‌الله الرحمن الرحیم

نام: بهجت‌الله       نام‌خانوادگی: چلبی         نام‌پدر: شاه‌علی      

ان کان دین محمد لم یستقیم الا بقتلی نیا سیوفحزنی (پیام امام حسین در کربلا)

اگر دین جدم محمد (ص) راست نمی شود یا صراط مسیقیم استوار نمی گردد مگر به قتل من پس شمشیرها پیکرم را در میان گیرید و پاره پاره ام کنید .

و سخن رزمندگان امروز این است که گر دین ما و مکتب ما محفوظ نمی ماند مگر با کشته شدن ما پس ای خمپاره ها بدنهای ما را تکه تکه کنید .س

دوست دارم شهید شوم و خون بدنم در رگهای جامعه وارد شود و بجامعه حیات و زندگی داده شود .

دوست دارم شمع باشم در دل شبها بسوزم     روشنی بخشم به جمعی و خود تنها بسوزم

از قول بنده خدمت همسر مهربانم سلام عرض می کنم و سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواهانم نور چشمان عزیزم یوسف عباس صغری را دیده بوسی نمائید همسایگان را از قول بنده با خانواده سلام برسانید مخصوصاٌ همسایگان پهلوئی دو فقره نامه نوشتم ولی تا این تاریخ جوابش نرسیده برادرم میزا محمد آقا را با اهل منزل همگی سلام می رسانم برادرم حاجی آقا را با اهل خانه سلام برسانید. میرزا حشمت را با اهل خانه سلام برسانید. بشر را با اهل خانه سلام برسانید.حسین را با اهل خانه سلام برسانید.مراد جبار پور با خواهرم و بچه را سلام برسانید. مراد و دختران برادرمو بچه ها را سلام برسانید.دامادها را با خانمهایشان و بچه ها یک بیک سلام برسانید.باجناقم را با اهل خانه سلام برسانید.پدر خانم و خانمش را با بچه ها سلام برسانید کلیه فامیل را از قول من سلام برسانید فتح الله را با خانواده سلام برسانید.مخصوصاٌ دوستان محل را سلام برسانید حاجی رضا را با خانواده سلام برسانید زیاده عزض ندارم جز پیروزی رزمندگان در جبهه ها و نابودی دشمنان اسلام و انقلاب مخصوصاٌ صدامیان سفارش می‌کنم گوش به فرمان رهبر باشید و از خط او خارج نشوید امید است هر چه زود تر این جنگ تحمیلی خاتمه یابد و با پیروزی و فتح کربلا برگردیم اگر سعادت یار بود که در این راه شهید میشوم و اگر زنده ماندیم که انشاءالله به ملاقات شما نائل می شوم و اگر شهید شدم دیدار به قیامت وصیت می کنم شما را به رعایت احکام اسلامی و حجاب اسلامی و بجا آوردن عبادات اسلامی توصیه می کنم این نامه را از بین نبرید و آنرا حفظ نمائید .

آمدم تا نهضت خون و شرف بر پا کنم          بهترین برنامه ام را در کربلا اجرا کنم

کربلا کربلا کربلا کربلا

مقداری پول برای شما فرستادم اگر به دستتان رسید در نامه بنویسید شماره تلفن برادرم درپارک نارمک را بنویسید.                   

          والسلام علیکم ورحمته

به امید پیروزی حق بر باطل

بهجت اله چلبی سه شنبه 18/12/1360                                                               

بسم اله الـــــــــر رحمـــن الـــــر حـیــم     


ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلى‌ فیا سیوف خزینى

اینجانب سرباز جانباز امام امت و سرباز امام زمان که براى حق در جبهه‌ها عازم شدم در سنگرهاى حق علیه باطل بجنگیم تا اسلام و مکتبمان را پیروز کنیم و صدام و صدامیان را به جهنم بفرستیم تا کربلا حسین را و به یارى خدا و ملت قهرمان و شهیدپرور ایران با کمکهاى غیبى الهى که همانطوریکه در جنگ بدر خداوند فرشتگان را بیارى پیغمبرش فرستاد و سربازان اسلام را پیروز گرداند کشورى که تمام قشرهاى آن اینطور مهیا براى فداکارى هستند این کشور پیروز است ما ارتش بیست میلیونى که به گفته رهبرمان مملکتى که بیست میلیون ارتش داشته باشد شکست ناپذیر است و ما اسلحمان تیز و بران مى باشد بر علیه دشمن اى برادران من مسلح و مجهز باشید اى عزیزان من اى بچه هاى من به صلاح ایمان و نگذارید شیطان صفتها در درون شما رخنه کنند که اگر آگاه نباشید ضربه اى مى خورید که جبران ناپذیر است.

که پشیمانى سودى ندارد و خدا بر شما شیطان دیگر مانند محمدرضا شاه کثیف مسئلت مى کند. و السلام و این وظیفه شرعى من بود که به شما توضیح دهم.

سلام و درود به پیغمبران و امامان که براى دین شهید شدند و براى نجات انسان واسلام فداکارى کردند و درود بر شهدایى که با خون خودشان دین اسلام را آبیارى کردند و سلام و درود به شهدایى که مثل بهشتى و باهنرها و رجایى ها و شهید محراب مدنى و براى پیشبرد انقلاب خدا شهید شدند و سلام و درود بر ملتى که در پشت جبهه سربازانشان را در توى جبهه یارى مى کنند و منافقین را دهانشان را با مشت آهنینشان خورد مى کنند سلام این سرباز حسین بر تمام رزمندگان اسلامى ملت شهید پرور ایران هر جاى دنیا هستند و مى گویند حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح الله .


 




نظرات (۱)

سلام خدمت خانواده عموزاده عزیزم شهید عمو بهجت ، امیدوارم همگی خوب و سلامت باشید انشالله

روح عمو بهجت شاد و یادش گرامی باد 🌷 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات