شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید چناقچی-احمد

شهید احمد چناقچی

نام پدر: رحیم

تاریخ تولد: 1-1-1346 شمسی

محل تولد: تهران 

تاریخ شهادت : 26-6-1366 شمسی

محل شهادت : سومار

گلزار شهدا: امام زاده ابوالحسن وابولحسین 

قطعه 1 ردیف 25 شماره 35

تهران-شهرقدس

جاویدالاثر


یکم فروردین 1346، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش رحیم، کارگری می کرد و مادرش ملک مهین (فوت 1347) نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. تعمیرکار خودرو بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و ششم شهریور 1366، با سمت بی سیم چی در سومار توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد


وصیت نامه نامه شهید گرامی :

سلام به حضور خانواده گرامی و عزیزم از پدرم مادرم برادر اصغر محمد فاطمه عاطفه
منظور از نوشتن این چند سطر این است این است که می خواهم از حضور یک یک شما عزیزان حلالیت بخواهم از شما پدر زحمت کش شروع می نمایم و از مادرم که در حال خواندن نامه داغدار است و برادرم که از گذشته گفته اند بعد از مرگ برادر کمر برادر باقی میشکند و خواهرهایم و در آخر برادر کوچکم امیدوارم که هرچه بدی از من فرزند شما و برادر ها و خواهرهایم همگی آنها را به بزرگی خود ببخشید.
و از سایر آشنایان ازعمو ها زن عموها یم عموزاده ها عمه ها خاله ها به خصوص چراغ و عمو شاه علی و کلیه اقوام که آنها را فراموش کردم نامشان را بنویسم حلالیت می جویم.

واما اصغر جان همه دویتان و رفقا را که می ببینید از طرف من عذر خواهی کنید که عمرم کفاف این را نداد مکه شخصا” از آنها بخشش بجویم.
ودیگر اینکه همه کسانی که سر مزار من جمع می شوند امیدوارم که از گناهان من بدی های من را به خوبی خودشان ببخشند.
دیگر چیزی بیش از این به عقل ناقص من نمیرسد.
والسلام علیکم و رحمه اله وبرکاته
23/6/1366 احمد چناقچی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات