شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید یاری-محمدحسین

شهید محمدحسین یاری

 نام پدر: حجت الله

نام مادر:حسینیه

تاریخ تولد: 2-3-1346 شمسی
محل تولد: آذربایجان شرقی - میانه

شغل:کانال کش کولر
سرباز
سن:21سال
متاهل
  تاریخ شهادت : 21-1-1367 شمسی
محل شهادت:جزیره بوارین
گلزار شهدا: امامزاده محمد
البرز - کرج

شهید «محمدحسین یاری» از شهدای دوران دفاع مقدس است. او در وصیت نامه خود خطاب به همسرش چنین می‌نگارد : «با صبر و تحمل رنج‎هاى فراوان، بچه ها را به‎ثمر برسانید که دنباله‌رو راه من باشند.»

به گزارش نوید شاهد البرز:

شهید «محمدحسین یاری» دوم خرداد ۱۳۴۶ در شهرستان میانه چشم به جهان گشود. پدرش حجت‌الله روحانی بود و مادرش حسینیه نام داشت خواندن و نوشتن نمی‌دانست. کانال‌کش کولر بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت بیست و هشتم فروردین ۱۳۶۷ در جزیره بوارین با اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در امامزاده محمد شهرستان کرج  است.

متن وصیت‌نامه شهید «محمدحسین یاری» را در ادامه بخوانید.

بسمه تعالى

اسلحه من را زمین نگذارید

بدین‌وسیله طبق این وصیت‌نامه به اولاد و همسر خود توصیه مى‌نمایم؛ این‎جانب، اگر سعادت شهادت نصیبم شد از شما مى‌خواهم که شما همسر گرامی‎ام، با صبر و تحمل رنج‎هاى فراوان بچه ها را به‎ثمر برسانى که دنباله‌رو راه من باشند و از دخترانم مى‌خواهم که مانى، زینب، کبرى دنباله‌رو راه حسین بن على (ع) باشند و همیشه در راه خدا و پیغمبر و امام و انقلاب گام بردارند و از پسرانم مى خواهم که در آینده، بزرگ شدند از مادرشان به‎خوبى مواظبت کنند و در تمام امور پیرو راه امام عزیز و اسلام و مسلمین باشند و اسلحه من را زمین نگذارند و در غیاب من بچه‌هاى عزیزم به مادرشان دلدارى فراوان بدهند و او را اذیت نکنند و دیگر اینکه طورى با بچه‌هاى کوچک با اخلاق اسلامى رفتار کنید که احساس حقارت نکنند و به فرزندان و همسرم اصرار می‎کنم که از انجام فرایض و واجبات کوتاهى نکنند براى اینکه ما براى احیاى دین اسلام شهید شدیم و براى من از خدا استغفار بطلبید ..... و طورى با همسایه‎ها و بستگان رفتار کنید که باعث مزاحمت و اذیت و آزارشان نشوید.

  در مقابل دشمنان سلاح برکف گیرید

از برادرانم وکلیه بستگانم مى‌خواهم در مشکلاتى که براى این انقلاب در آینده به‌وجود آمد در مقابل دشمنان اسلام سلاح بر کف گیرید و امام عزیز این اسوه ایمان و تقوى مرا در تمام مصائب و مشکلات تنها نگذارند و او را یارى دهند دشمنان اسلام بر ما و مسلمین حاکمیت نکنند و در مقابل کمبودها و مشکلات زبان به نارضایتى نگشائید و مى خواهم که همگی‌شان اگر از این‌جانب بدى دیدید و یا غیبتى پشت سر شما کردیم ما را حلال کنید و از خدا براى من طلب آمرزش کنید و همواره دعا به جان امام کنید.

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار. دوم خرداد ماه 1365


منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات