شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید یزدی-محمدجعفر
شهید محمدجعفر یزدی
نام پدر: غلام حسین
نام مادر:زیوربانو
تاریخ تولد: 20-5-1345 شمسی
محل تولد: البرز - کرج -اشتهارد
شغل(ها):دانش آموز چهارم متوسطه رشته تجربی
بسیجی
سن:21سال
دیدبان
تاریخ شهادت : 16-4-1366 شمسی
محل شهادت : ماووت
عملیات:نصر4
دلیل شهادت :اصابت ترکش
گلزار شهدا:امامزاده ام کبری وام صغری

البرز - کرج - اشتهارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز حسن قصابی مسئول خبری اداره تبلیغات اسلامی اشتهارد ازتشریح وصیت نامه شهید یزدی خبر داد:بنام خدایى که مبداء هر وجودى ومرجع همه اشیاء است.

سپاس وشکر مخصوص خدایى است که ظاهراست وطاهر با عزت وجلالش در کمال خفاء وظاهر است با آیینه وجودش وانعکاس نورش سپاس خدایى را که ما را به حقیقت توجه وباز گشت از گناه راهنمایى نمود.

سلام بر اصل انوار وراز ما از سر الاسرار وجلوه گاه حقیقت وذات حق نبى اکرم (ص) که درود خداوند گبر او وفرزندانش باد خصوصا جانشین آن حضرت على (ع) که در عالم جبروت ولاهوت با حقیقت او متحد است.

سلام بر سرور شهیدان وسالار مجاهدین اسلام حضرت حسین ابن على (ع) سلام بر پیشگاه بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا حضرت ولى عصر (عج)رهبر معصوم ونایب بر حقش روح خدا خمینى کبیر چنین مبارزه اى را به ما آموخت سلام بر شما اى انصار دین الله اى عزیزان که درس شهادت را در دانشگاه آموختید وچون کبوترهاى عاشق بى پروا از دشتهاى خون وآتش با فریاد الله اکبر سوى معشوق پر کشیدید.

و درود بر شما که پاسداران شط خون تا دریاى بیکران شهادتید شهدتان کربلاى ایران اکنون که به پیشگاه او راه یافته اید براى ما آرزوى شهادت نماییدتا شاید ما هم به خیل شما بپیوندیم پدر جان ومادر جان میدانم آنطور که باید در خدمت شما باشم نبودم ونتوانستم جبران زحماتى را که براى به ثمر رساندن من نمودید انجام وظیفه نمایم من از بیان خوبیهایى که در حقم کرده اید عاجزم وامیدوارم از قصور من در گذرید وحلالم کنید مادر جان، اگر سعادتى نصیبم شد وخدا از گناهانى که مرتکب شده ام در گذشت اگر توانستم مقام عظیم شهادت را کسب کنم در سوگم اشک مریز زیرا امام بزرگوار ما در سوگ فرزندش اشک نریخت چون میدانست که رضاى خدا در این امر است.

برایم جامه سیاه بر تن مکن. که هنگام دامادى من روزى است که شتابزدن بسوى معشوقم مى روم اگر میخواهید بر امام حسین (ع) وهفتاد ودو تن یارانش بگریید که تا بحال همانند آنها خلق نشده است بر هفتاد ودو تن از یاران حسین زمانمان گریه کنید بر شهید مظلوم بهشتى وبر شهداى محراب که على وار جان به جان آفرین تسلیم کردند بر اساتید ارزشمند که نظیرشان را نمیتوانیم بیابیم امیدوارم بجاى گریه بر من از خداوند غفور ورحیم طلب عفو وآمرزش نمایید. مادر وپدر، برادرانم، خواهرانم انشاء الله شما هم مثل خانواده شهدا باشید که با صبرشان همان کارى را کردند که فرزندشان با شهادتش کرد. صبورانى چون مادران وپدران شهدا در هر نفس به شهادتى میرسند که استمرار دارد وپیام دهنده است.

پدران ومادران شهدا فرزندان شما مرگ سرخ را براى این نسل تفسیر کردند وشما صبر سرخ را پیشه کنید. خوشحالم که جانم را نثار اسلام ومکتب محمد (ص) وعلى (ع) میکنم مفتخرم که ایدئولوژیم اسلام است اسلامى که به ما فهماند چگونه بیاند یشیم وراهمان را انتخاب کنیم. اى کاش مى توانستم هزار بار بدست دشمن خدا کشته شده ودوباره زنده شوم تا دینم را نسبت به شبوان روز وزاهدان شب به پیرمردان پنجاه شصت ساله وبه نوجوانان عزیزى که رهبر انقلاب، آنها رهبر خود میداند، به شهدا ومجروحین ادا کنم.

اى کاش مى توانستم با این کار به دشمنان اسلام بفهمانم که پیرو خط انبیاء وامامان چه کسى است ما را از مرگ با کى نیست ما براى کشته شدن آماده ایم وبا خداى خویش پیمان بسته ایم که یزیدیان زمان را از روى زمین محو کرده زمینه را براى ظهور حضرت ولى عصر امام زمان (عج) آماده سازیم امیدوارم راه امامان را که راه رسیدن به لقاء الله است فراموش نکنیم واین قلب تپنده مستضعفین جهان را تنها نگذارید یا رب تو را قسم به سوز دل از دست رفتگان، تو را قسم به انبیاء واوصیاء که راهت را برگزیدند، تو را قسم به اولیاء واین پیر جماران یار محرومان وعارف بزرگ زمان را تا ظهور مهدى موعود (عج) وحتى کنار آن حضرت حفظ فرما، بار الها، پروردگارا به محمدت سوگند، گرانبها تر از خونم متاعى ندارم واینک این خون وجان بى مقدارم را به تو تقدیم میکنم امیدوارم این هدیه را از بنده سرا پا تقصیرت بپذیرى ومرا در شمار سربازان حضرت ولى عصر آرزویم را که همان نعمت گرانبهاى شهادت است مورد اجابت قرار داده واین بنده حقیر را جزء غلامان سرور شهیدان قرار دهى.

الهى ان اخذتنى بجرمى اخذتک بضرک وان اخذتنى بذنوبى اخذتک بمغفرتک وان ادخلتنى النار اعلمت اهلها انى احبک. الهى فسوتى بلقائک یوم تقضى فیه بین عبادک.

بار الها، معبودم، معشوقا، مولاى من توفیق جهاد اعظم را نصیبم فرما تا معناى عبودیت ذاتى برایم محقق شودوتوفیق طاعت را عطاکن که بتوانم از راه آن قدم در راهى نهم که فنا مطلق در ذات تو نتیجه آن است. تا آیه: «یا ایتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربک راضیه مرضیه فادخلى فى عبادى وادخلى جنتى ». در مورد ما هم صدق کند امیدوارم دوستان عزیز وبزرگوارانم مرا حلال کنند. از مخلصان درگه الهى تقاضا دارم وقتى در دل شب با خداى تبارک وتعالى راز ونیاز مى کنند این بنده حقیر را از یاد نبرده واز خداى متعال بخواهند که توفیق شهادت را نصیبم فرماید. وتقاضا دارم از همکلاسیانم که همیشه ثابت قدم باشید. وبه خدا پناهنده وتکیه کنید چون خدا بهترین حافظ ومهربانترین نگهبان است. هر کس که به وپناه برد. دژى استوار وقلعه اى محکم یافته است که از باد وباران وحوادث گزند نخواهد دید وپیوسته کامیاب خواهد بود وبراى علم ودانش به شما خواهم بود گفت که فقط علم ودانش را براى خدا بخوانید که بغیر از این فایده اى ندارد بدانید که در دانشهاى گوناگون آن دانش از همه گرانبهاتر است که نفعش در جهت محیط وتوده گرانبها تر باشد علم که سود مند نباشد وقوم را به سر منزل خوشبختى سوق ندهد علم نیست ودر پایان تقاضا دارم از شما پدرم ومادرم که مرا در قبرستان امام زاده معصوم ام کبرى وام صغرى در کنار دیگر شهداء دفن کنید که نور آنها قبر مرا نورانى کند. والسلام.

۱۳۶۵/۱۲/۲۱
 
 
 

نظرات (۱)

روحش شاد باشه  پسرعمو  مادرم

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات