شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید یلدایی-یحیی(علی اصغر حجاری زاد)
شهید یحیی یلدایی
نـام پـدر :علی
تـاریخ تـولـد :۱۳۳۰/۱۱/۲۰
مـحل تـولـد :بندرانزلی
سـن :۳۱ سـال
دیـن و مـذهب :اسلام شیعه
تـاریخ شـهادت :۱۳۶۱/۰۲/۱۸
مـحل شـهادت :خرمشهر
عـملیـات :بیت المقدس
نـحوه شـهادت :اصابت ترکش
مـحل مـزار :بهشت زهرا سلام الله علیها
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :۲۶ردیـف :۱۷شـماره :۴۸

یحیی روزبیستم بهمن ۱۳۳۰ در شهرستان بندر انزلی به دنیا آمد.. یحیی ۶ ماهه بود که پدرش را از دست داد. از بچگی عاشق کارهای فنی بود. ۶ کلاس بیشتر درس نخواند. رفت سراغ باتری سازی. یحیی اهل کار بود. هر‌کاری از دستش بر می‌آمد انجام می‌داد. دنبال درآمد حلال بود. سال ۱۳۵۰ در کارخانه ایران‌خودرو استخدام شد. با شروع انقلاب، همراه با جوانان محله پیکانشهر فعالیت‌های زیادی انجام داد. وقتی درگیری‌های کردستان شروع شد، . به پاوه رفت و به نیروهای دکتر چمران پیوست. حضور مکرر او در جبهه های نبرد با ضد انقلاب در کردستان و همچنین در ستاد جنگهای نامنظم ونیز فرماندهی در جبهه های جنگ تحمیلی همراه با شهید بزرگوار دکتر چمران در غرب و جنوب کشور او را آماده پرواز کرده بود تا اینکه روز نهم اردیبهشت ۶۱ هم زمان با شروع عملیات بیت المقدس برای آزاد سازی خرمشهر به جبهه جنوب اعزام شد. هنوز ۱۰ روز از رفتنش نگذشته بود که در ایستگاه حسینیه به درجه رفیع شهادت نائل شد که خبر شهادتش را دادند. یحیی در بحبوحه آزادسازی خرمشهردر منطقه شلمچه از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرارگرفت و به شهادت رسید. پیکر گلگون و غرقه به خون یحیی روز ۲۳ اردیبهشت به تهران برگشت وپس از تشییع باشکوهی در شهرک پیکانشهر، درقطعه ۲۶ بهشت زهرا(س) آرام گرفت.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات