شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید هدایتکار-حسین

شهید حسین هدایت کار

نام پدر: حاتم الله

نام مادر:قزقیت

تاریخ تولد: 1-3-1342 شمسی

محل تولد: البرز - کرج

لوله کش ساختمان

بسیجی

سن:19سال

آرپی جی زن

تاریخ شهادت : 3-1-1361 شمسی

محل شهادت : دشت عباس

عملیات:فتح المبین

گلزار شهدا: بهشت زهرا سلام الله علیها

قطعه:24 ردیف:128 شماره مزار:28 

  تهران

برادرش عباس نیز به درجه رفیع شهادت نائل است


به گزارش نوید شاهد البرز؛

شهید «حسین هدایت‌کار» در اولین روز خرداد سال ۱۳۴۲ در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. نامش را به عشق مولا، «حسین» نهادند. تحصیلات ابتدایی را در دبستان مشکین‌دشت (شهید طباطبایی فعلی) به پایان رساند و به علت مشکلات متعدد نتوانست به تحصیل ادامه دهد. در سال ۱۳۵۷ ندای انقلاب هر روز گسترده‌‌تر و بلندتر می‌شد. او نیز از آن زمان نوجوانی ۱۵ ساله بود، هر روز بر فعالیت‌های سیاسی خویش، از جمله شرکت در راهپیمایی و تظاهرات‌ها و سخنرانی‌ها می‌افزود. او جزو اولین کسانی بودند که از شهر مشکین دشت، فرمان امام را لبیک گفته و به عنوان یک بسیجی به سوی جبهه‌های نبردحق علیه باطل شتافت.

 بهترین آرپی‌چی‌زن چمران


وی از نیروهای شهید چمران بود که تحت تعلیم آن شهید بزرگوار به عنوان یکی از بهترین آرپی‌چی‌زن‌های جبهه معروف بود. بعد از شهید شدن دکتر چمران و جانشین‌ او، به‌ مدت یک‌ماه فرماندهی جنگ‌های نامنظم را به عهده داشت.
سرانجام فروردین سال ۱۳۶۱ در سن ۱۹ سالگی، عملیات فتح المبین پس از منهدم کردن ۴۰ تانک در حالی که نابینا شده بود با اصابت ترکش، نیم تنه بالای بدن خود را از دست داد و به شهادت رسید و طبق وصیت خودش، در بهشت زهرا سلام الله علیها در جوار شهدای ۷۲ تن به خاک سپرده شد.


او در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد:
 الهی! من با آگاهی کامل این راه را که همان راه امام حسین(ع) است انتخاب کردم و به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین از حلقوم خمینی کبیر بیرون آمده است که گفتم... مرا غسل نکنید و مرا کفن نکنید چون رهبرم حسین نه غسل داشت و کفن.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات