شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید آتش جام-مهدی

شهید مهدی آتش جام

نام پدر: صادق

نام مادر : عصمت

دیپلم

تاریخ تولد: 11-5-1346 شمسی

محل تولد: تهران 

سن : 21

تاریخ شهادت : 9-3-1367 شمسی

محل شهادت : پاسگاه زید

گلزار شهدا: بهشت زهرا (س)

قطعه:40 ردیف:98 شماره مزار:21 

تهران

نویدشاهد البرز:

"شهید پاسدار مهدی آتش جام” فرزند صادق و عصمت در یازدهم مردادماه سال 1346 در یکی از مناطق تهران در خانواده‌ای زحمتکش و مذهبی دیده به جهان گشود و پس از طی دوران کودکی خویش در آغوش گرم و پر مهر و محبت خانواده در 7 سالگی وارد دبستان شد و پس از طی دوره ابتدایی و راهنمایی وارد دبیرستان گردید و پس از پایان دوره دبیرستان موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته اقتصاد گردید. 
او پس از آن در کمیته انقلاب اسلامی کرج به عنوان پاسدار مشغول خدمت گردید و در طول خدمت خویش زحمات بسیاری کشید و خدمات ارزنده و شایسته‌ای از خود برجای نهاد.

او در زمان جنگ تحمیلی بارها به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام گردید و در برابر دشمنان بعثی ایستادگی نمود و حماسه‌ها آفرید. در آخرین اعزام در سمت معاون سوم تیپ بود و سرانجام بعد از نه ماه نبرد جانانه در تاریخ پنجم خرداد 1367 در شلمچه مورد اصابت ترکش خمپارة دشمن به سر و سینه‌اش ‌قرار گرفت و به درجه‌رفیع شهادت نائل گردید و این پرنده سبک بال و عاشق سوار بر بال ملائک به سوی دیارعاشقان و ملکوت اعلاء پر کشید و پیکر پاکش در بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.


وصیتنامه شهید مهدی آتش جام

وصیتنامه شهید مهدی آتش جام

 * ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون *

سلام بر امام عصر حضرت حجت‌ بن ‌الحسن(عج) و درود بر نایب برحقش حضرت امام خمینی و درود بیکران به تمامی شهدای گلگون ‌کفن انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی. «اللهم رزقنا توفیق شهادت فی سبیلک

»بارالها! همیشه دعا می‌کردم:چنان کن سرانجام کار /  تو خشنود باشی و ما رستگار.

امید آن دارم رستگاری من درشهادت من باشد. اگر قلم فرسایی می‌کنم اول به تکلیف الهی خود عمل می‌کنم سپس می‌خواهم همه بدانند که با شناخت و میل خود قدم در این راه قرار داده‌ام و جز راه سعادت در این نمی‌بینم. امام خمینی می‌فرماید: چه بکشیم چه کشته شویم پیروزیم.

سلام بر پدر و مادر عزیزی که فرزند خود را با امید و آرزوهای فراوان بزرگ کرده‌اند و جز سعادت او چیز دیگری از خداوند متعال نمی‌خواهند.

 پدر،مادر! اگر چه نتوانستم برای شما کاری کنم که جبران اندک زحمات شما را بکند اما سعادت من شهادت در راه دین خداست مگر نه اینکه حضرت علی(ع) در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان هنگام فرودآمدن ضربه شمشیر آن ملعون فرمودند: «فزت و رب‌ الکعبه» به خدای کعبه رستگار شدم. پس حلالم کنید.

به خواهرانم! حجاب خود را حفظ کنید.‌ دست از امام نکشید. پایبند به ارزشهای انقلاب باشید. ما در عصر خوبی زندگی می‌کنیم عصری که امام آمد و بزرگترین اتفاق تاریخ را ایجاد کرد قدر مردم را بدانید و همیشه به دیگران کمک کنید.

برادرانم! دنیا محل مسابقه است مسابقه ی خوبی‌ها. امام فرمود: جبهه دانشگاه است. و امید آن دارم من درسم را خوب یاد گرفته باشم و در این دانشگاه قبول شوم. سنگر جبهه را رها نکنید. سنگر مساجد را رها نکنید. نماز جمعه فراموش نشود. وظیفه ی خود را در مقابل انقلاب و شهدا فراموش نکنید. اگر پیکری داشتم دست‌های مرا از کفن بیرون بگذارید تا همه ببینند که در دست‌های من چیزی نیست و همراه خود چیزی نمی‌برم مگر تنها اعمال گذشته ی  خود که در دنیا داشتم به دنبال من است. پدر و مادر گرامی! برادر و خواهر عزیزم! اقوام و دوستان مهربانم! آشنایان و همسایگان گرانقدر! حلالم کنید. نماز را اول وقت و به جماعت بخوانید. امام را دعا کنید. دعای فرج را زیاد بخوانید. بچه‌های جبهه را دعا کنید.

شعری که اینجا بچه‌ها زمزمه می‌کنند را تقدیم می‌کنم به همه: 

دوست دارم نوکریمو به اربابم نشون بدم            مثل کربلاییها تشنه تو صحرا جون بدم.

 دوست دارم اون روزی‌که وامی‌شه راه کربلا     تن غرق خون من مونده باشه تو سنگرا.

 توی آفتاب بسوزه پیکر بی‌مزار من                   زائرین کربلا رد بشن از کنار من.

 مادرم گرچه دلت برای من پر می‌زنه                اما اینجا فاطمه(س) به شهدا سر می‌زنه.


خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار. والسّلام علیکم و رحمه ‌الله و برکاته

پیام شاخص شهید بزرگوار بر اساس متن وصیّت نامه و مطابقت با آیات و روایات

حجاب

پیام شهید :خواهرانم! حجاب خود را حفظ کنید.

 

شاهد قرآنی :یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا ﴿احزاب / 59﴾

اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است.


https://s31.picofile.com/file/8470036618/%D8%A2%D8%AA%D8%B4_%D8%AC%D8%A7%D9%85_%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C_3_.jpg


https://s30.picofile.com/file/8470036592/%D8%A2%D8%AA%D8%B4_%D8%AC%D8%A7%D9%85_%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C_2_.jpg


https://s30.picofile.com/file/8470036626/%D8%A2%D8%AA%D8%B4_%D8%AC%D8%A7%D9%85_%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C_4_.jpg


https://s31.picofile.com/file/8470041626/15708703582042.jpg





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات