شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید میناوندچال-حسینعلی

شهید حسین علی میناوندچال

نام پدر: سبزعلی

نام مادر:بلقیس

تاریخ تولد: 19-10-1340 شمسی

محل تولد: البرز - ساوجبلاغ - هشتگرد

سرباز ارتش

سن:21سال

تاریخ شهادت : 2-3-1361 شمسی

محل شهادت : خرمشهر

عملیات : بیت المقدس

گلزار شهدا: هیو 

البرز - ساوجبلاغ


شهید حسینعلی میناوند چال در تاریخ 19/10/1340 در یک خانواده مذهبی از طبقه بسیار پایین دیده به جهان گشود . در زمان تولد ایشان پدرش سخت در بستر بیماری بود و امور زندگی خانواده اش توسط برادر 13 ساله اش اداره می شد تا اینکه نامبرده به سن 7 سالگی رسید و با وجود فقر مالی به تحصیل علم مشغول شد و تحصیلاتش را تا کلاس سوم راهنمایی ادامه داد ولی در اثر عدم امکانات به ناچار ترک تحصیل نموده و در کارخانه فخر ایران مشغول به کار شد و از طرفی علاقه ای که به کسب علم داشت به طور شبانه مشغول تحصیل شد و پس از اتمام دوره اول نظری که همزمان با پیروزی انقلاب بود در شهرک هیو ساوجبلاغ محل تولد شهید یاد شده بسیج تشکیل یافت و نامبرده تحصیلات را رها نموده و به فراگیری امور بسیج پرداخت تا اینکه در تاریخ 15/6/1359 برای خدمت نظام وظیفه به سربازی اعزام گردید . دوره آموزشی را در پادگان شاهرود به پایان رساند و سپس به جبهه گیلانغرب و از آنجا به اندیمشک و شوش و دزفول و سپس جبهه حمیدیه اعزام و پس از مدتی نبرد با صدامیان کافر در تاریخ 2/3/1361 در کربلای ایران خرمشهر عزیز به درجه رفیع شهادت نائل و به لقاءالله پیوست روحش شاد و راهش پر رهرو باد .


وصیت نامه شهید حسینعلی میناوندچال

بسم رب الشهداء

و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

و من به شما می گویم مگر نه اینکه ما روزی که از مادر متولد میشدیم در گوش ما اشهد ان لا اله الا الله میخوانند پس راه ما آنروز معلوم شده و یا سخنی از علی (ع) برای شما پدر و مادرها بخصوص پدر و مادر خودم که می فرماید ( قسم به آن کسی که جان پسر ابوطالب در دست اوست هزار مرتبه در میدان پیکار بخاک و خون غلطیدن از مردنی که بر روی بستر باشد گواراتر است .

چند جمله هم برای برادران مسلمان و انقلابی خودم دارم من که برای این انقلاب کاری نکرده بودم شاید قطره های خون من برای این انقلاب کاری بکنند و یک وصیت با شما دارم که در هر مجلس و اجتماعی که جمع شدید این دعا یادتان نرود که شاید سبب رستگاری ما ملت ایران باشد .

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

قربان تو برادرت حسینعلی میناوند چال     13/2/1361

 منبع:یقظه شهید


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ارسال فیلم و عکس با کلیک روی 09213166281 ایتا

شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."


آخرین نظرات