شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شال سبز

شال سبز فرمانده: زندگی‌نامه سردار شهید سید رحمت‌الله میرتقی

مؤلف:مریم خانی
ناشر: شاهدان البرز(وابسته به ستاد کنگره ی شهدای استان البرز)


راز شال سبزی که برای گردان یاسر نشان شهادت بود.

*شهید سید رحمت الله میرتقی* فرمانده گردان یاسر لشگر ۲۷ محمد رسول الله که از سادات طالقان و یکی از بنیانگذاران سپاه کرج است.

 

 صبح روز عملیات والفجر۱ تعدادی *شال سبز* را بین *سادات گردان* تقسیم کرد. هرکسی که در عملیات *شال سبز* برگردن داشت به *‎شهادت* رسید.

 

 ماجرا را یکی از همرزمان *شهید* اینگونه تعریف می‌کند که شب قبل از عملیات فرمانده به اهواز فراخوانده شد به عنوان راننده همراه *شهید میرتقی* بودم.

 

 قبل از اعزام به منطقه به سمت منزلی در شهر رفتیم که من داخل ماشین بودم و فرمانده خوشحال با تعدادی *شال سبز* برگشت و یکی را به گردن خودش انداخت و یکی را هم به من داد.

 

به منطقه که رسیدیم ، بعد از تقسیم *شال سبز* میان سادات تعداد باقی مانده را هم به بقیه داد و بعضی از رزمنده ها هم سراغ *سادات* رفتند و *شال سبز* آنها را گرفتند و منهم *شال سبز* خود را به یکی جوانان گردان دادم.

 

وقتی در این عملیات هرکسی که *شال سبز* داشت به *شهادت* رسید، یاد لبخند *سید رحمت الله* در اهواز افتادم که با آوردن *شال های سبز* چقدر خوشحال بود.

 

او در عملیاتهای والفجرمقدماتی و والفجر۱ حضور داشت که هر بار با مجروحیت از ناحیه پا و دست و فک و صورت به پشت جبهه اعزام می‌شد و سریعا قبل از بهبودی کامل مجددا درمسئولیت خودشان حاضر می‌شد.

 

در منطقه عملیاتی شرهانی در عملیات والفجر یک *سردار میرتقی* به همراه جمعی از عاشقان *شهادت* به آرزوی خود رسیدند و ملکوتی شدند.

 

پیکر عده زیادی از آن‌ها از جمله *سردار شهید سید رحمت الله میرتقی* فرمانده گردان در منطقه بجا ماند و سال 72-73 تعداد زیادی از *پیکرهای مطهر شهدا* توسط گروه تخصصی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) کشف و به شهرها بازگرداند.

منبع:
www.shahidnews.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات