شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

شهدای البرز

لحظاتی میهمان شهیدان استان البرز باشیم

سلام خوش آمدید

شهید نصیری-محمد

شهید محمد نصیری

نام پدر: گل علی

نام مادر:فاطمه

تاریخ تولد: 5-1-1341 شمسی

محل تولد:سمنان

بسیجی

سن:21سال

تاریخ شهادت : 16-8-1362 شمسی

محل شهادت : پنجوین

عملیات والفجر4

گلزار شهدا: حاجی آباد 

البرز - کرج



نوید شاهد کرج : شهید محمد نصیری در فروردین ماه سال 1341 در شهر مذهبی مهدی شهر در یک خانواده مستضعف بدنیا آمد و نیز دو ساله بودن که خانواده ایشان به کرج آمدند.

دوره نظری خود را به هنرستان و در رشته مکانیک ادامه داد و دیپلم خود را از هنرستان شهید بهشتی دریافت کرد. لازم بیاد آوری است که دو سال آخر تحصیل خود را در حین حضور در جبهه ها پر کرد و ناگفته نماند که ایشان در تمام دوران تحصیل خود موفق بود.

صفات ارزشمند شهید «محمد نصیری»   صفات ارزشمند شهید «محمد نصیری»

شهید محمد نصیری از ابتدا کودکی با فطرتی پاک و نیت خالص بود و نیز در این درون شخصی صبور و مقاوم و با دیگران و خانواده خود نیز با اخلاق حسنه برخورد میکرد در حالی که جامعه آن زمان را ارزشهای مادی و غیر الهی فرا گیر بود و با این که ایشان از یک خانواده در سطح ساده زیست جامعه قرار داشت، هرگز بفکر این نبود که خودش را با آن ارزشهای برابر کند بلکه به دنبال ارزشهای انسانی و واقعی بود و سعی می کرد که دوستان خود را از کسانی قرار دهد که خواستار زندگی سالم و با ارزشهای انسانی باشند.

ایشان در مقابل انحرافات اخلاقی خیلی ناراحت میشد و دل می سوزاند چنانچه به خاطر سیگاری بودن یکی از دوستان خود گریه میکند و از ایشان تقاضا میکند که این کار را نکند و وقتیکه ما به دوستان ایشان نظر میکنیم میبینیم که همچون او نیز به درجه رفیع شهادت نائل گشتند و آنها که هنوز نیز در بین ما هستند نیز شهیدان زنده اند، محمد چندین صفات باز داشت که به چند تا آنها اشاره میشود:

صفات ارزشمند شهید «محمد نصیری»

دوری از گناه

از دوران کودکی تا زمان شهادت از زمانی که ما ایشان را شناختیم ایشان سعی میکرد که از گناه و انحراف بدور باشد و  همیشه به دنبال اهداف الهی خود مقاوم بودند و در این راه یآس و نا امیدی به خود راه نمی داد.
 و اتکا به نفس ایشان واقعا" درسی بود برای ما، یاد نداریم که ایشان کمکی و یا تقاضایی از کسی بنماید، سعی میکرد که تا آنجا که امکان دارد امکانات خوب از هر لحاظ چه مادی و غیره را به دیگران بدهد و دیگران را بر این مقدم میشمارد.

ساده و به دور از تجملات
ایشان در مورد زندگی از جمله غذا و پوشاک به شکلی حرکت میکرد که فقط از گرسنگی نمیرد و برهنه نماند و در این امر روزه های مستحبی را و ساده پوشی را فراموش نمیکرد.

اخلاص
 ایشان تلاش میکرد قبل از شعار عمل کند و عمل خود را هم عنوان نکند و دیگر از خصوصیات وی اخلاص در عمل او بود برای نمونه او نیز مدتها بود که نماز شب میخواند و ما هرگز متوجه نمی شدیم و این نشان دهنده اخلاص در عمل است از جمله توجه ایشان به نماز جمعه و جماعت و انجام واجبات و مستحبات و دوری از دنیا بود.
شهید نصیری دو سال مستقیم در رابطه جبهه و جنگ در عملیات ولفجر یک از ناحیه پا و دست وشکم زخمی شد با وجود اینکه زخم ایشان عمیق بود و چندین بار عمل شد و یک قسمت از بدن ایشان بیرون بود از اعزام نیرو منطقه خواسته بود که او را به جبهه اعزام کنند که موافقت نکردند و خلاصه بعد از تلاش فراوان چهار ماه بعد از مجروح شدن در اولین فرصت به جبهه رفت،  مدت مرخصی خودش را نیز در جبهه ماند و تا اینکه در عملیات والفجر 4 مرحله سه در تاریخ شانزدهم آبان 62  به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آرزو چندین ساله خود رسید.

منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
شهدای البرز

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم‌السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."

آخرین نظرات